حرکت اصولی، بنیادی و عاقلانه در حوزه فرهنگی ضروری است

حجت الاسلام شاهرخی با بیان اینکه در حوزه فرهنگی نیازمند برنامه های پیشگیرانه و درمانی هستیم، افزود: برای مقابله با توطئه های فرهنگی نیازمند حرکت اصولی، بنیادی و عاقلانه هستیم.

به گزارش خبرگزاری شبستان از خرم آباد، حجت الاسلام و المسلمین« احمد رضا شاهرخی» در مراسم آغاز برنامه های هفته دولت، در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: نباید فاصله مسئولان از مردم طولانی شود و این درسی از مکتب امام علی (ع) است.

 

وی با اشاره به رهنمودهای رهبر معظم انقلاب در حوزه فرهنگی  مبنی بر اینکه امروز نیازمند بازسازی انقلابی در بحث فرهنگ هستیم، افزود: مقصود از این بازسازی حرکتی اصولی، بنیادی، عاقلانه و مبتنی بر اندیشه ورزی است.

 

نماینده ولی فقیه در استان لرستان و امام جمعه خرم آباد، با تاکید بر ضرورت برنامه ریزی منسجم در راستای مقابله با توطئه های فرهنگی، ابراز کرد:باید تلاش کنیم سبک زندگی تجملاتی، تقلید کور کورانه به واسطه ابزارهای فرهنگی اصلاح شود.

 

وی با بیان اینکه امروز عرصه فرهنگی هماوردی بین مصلحین و مفسیدین است، افزود: میدان فرهنگی به محلی برای مقابله حق با باطل تبدیل شده است.

 

حجت الاسلام شاهرخی ادامه داد: یک عده نشسته اند و برنامه ریزی می کنند چگونه سبک زندگی غربی را در جامعه ما رسوخ دهند و ما در مقابله با این کسانی که برنامه ریزی مفسادنه می کنند باید قاطع عمل کنیم.

 

وی خاطرنشان کرد: تقلید کورکورانه را باید با ابزارهای فرهنگی و با بهره گیری از ظرفیت های رسانه ای باید با فساد اخلاق و فساد در زمینه فرهنگی مقابله و پیشگیری و درمان شود.

 

طرح های نیمه تمام سرمایه اجتماعی دولت را زیر سوال می برد

 

نماینده ولی فقیه در لرستان  در ادامه با اشاره به اهمیت خدمت رسانی به مردم، افزود: دولتمردان باید برای خدمت رسانی به مردم و رفع دغدغه های برنامه محور حرکت کنند.

 

حجت الاسلام شاهرخی با اشاره به اهمیت ایجاد رابطه مناسب بین دولت و مردم، خاطرنشان کرد: رسیدگی به معاش مردم، اعتماد سازی، صداقت در گفتار و کردار راه تحقیق این رابطه است.

 

وی با اشاره به وضعیت طرح های نیمه تمام در استان لرستان، افزود: ما اگر به دنبال این هستیم که مردمی باشیم و سرمایه مردم را همراه خود داشته باشیم باید کاری که برای مردم انجام می دهیم مشخص باشد و ابتدا و انتهای آن مشخص باشد.

 

حجت الاسلام شاهرخی با انتقاد از وضعیت طرح های نیمه تمام استان، افزود: این طرح ها سرمایه های راکد مردم است و باید رسیدگی شود.

 

وی با بیان اینکه طرح های نیمه تمام سرمایه اجتماعی دولت را زیر سوال می برد، افزود: همه خدمتگزاران باید توجه داشته باشند که در طرح های عمرانی زمان اتمام کار مشخص شود و شفافیت، انضباط مالی و جلوگیری از تعارض منافع مشخص باشد.

 

حجت الاسلام شاهرخی با بیان اینکه مسئولیت نباید امتیازی برای مسئولان داشته باشد، افزود: خصوصیت دیگری که جزء خصوصیات حکومت علوی است، انسجامی است که باید در مجموعه کار اداری باشد.

 

وی با تاکید بر ضرورت تقویت انسجام در بین ادارات و نهادها، خاطرنشان کرد: این انسجام بستر تقویت خدمت رسانی به مردم است.

 

حجت الاسلام شاهرخی باید همه به دنبال ایجاد گشایش در کارها باشند، ادامه داد: با انسجام، وحدت و تلاش و همدلی و توجه به کار دانش بنیان بسیاری از مشکلات حل خواهد شد.

 

نماینده ولی فقیه در لرستان افزود: بحث مسکن و ایجاد مسکن و اشتغال باید مورد توجه قرار گیرد.

 

وی با اشاره به مشکل بیکاری واهمیت تلاش برای رفع این مشکل، افزود: رونق کارگاه ها و صنایع تعطیل شده، می تواند چرخه اقتصاد را به حرکت در آورد.

 

حجت الاسلام شاهرخی اذعان داشت: استفاده از بخش خصوصی و آموزش های فنی و حرفه ای از نکات مهمی است که در راستای رفع مشکلات مردم بویژه در حوزه اشتغال باید با تلاش مضاعف خدمتگزاران پی گیری شود.

کد خبر 1208748

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha