صادرات محصولات کشاورزی و شیلات اتکا به کشورهای دوست و همسایه

علوی با اشاره به آمار ۲ برابری اشتغال آفرینی در اتکا از صادرات محصولات کشاورزی و شیلات به کشورهای دوست و همسایه خبر داد.

مرتضی علوی در گفت و گو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری شبستان در مورد برنامه سازمان اتکا در جذب و اشتغال و کارآفرینی گفت: وقتی در بنگاه اقتصادی تحول و جهشی در مورد محصولات اتفاق می افتد، این جهش با تغییر زیرساخت ها و توسعه نیروی انسانی است. ما در تمام بخش ها به خصوص بخش های تولیدی در مناطق کم برخوردار توسعه داده ایم و از ساکنان بومی منطقه به جذب و استخدام سیستم اتکا درآمده اند.

 

رییس هیئت مدیره اتکا افزود: اولویت ما در جذب و اشتغالزایی فرزندان بازنشستگان جامعه هدف (نیروهای مسلح) است که امروز مسئله و دغدغه جامعه هدف ما اشتغال فرزندان آنها است.

 

وی گفت: امروز شاهد توسعه فروشگاهی هستیم که به آمار 1100 فروشگاه رسیده ایم؛ ضمن اینکه بخشی از این فروشگاه ها اشتغالزایی مستقیم بوده است، چندین برابر شاهد اشتغالزایی غیر مستقیم بوده ایم که در حوزه های لجستیک، انبارداری، بازاریابی و حمل کالا بوده و به صورت غیر مستقیم اشتغالزایی خوبی داشته ایم.

 

وی ادامه داد: در سایر حوزه ها مانند کسب و کارهای جدید که به تازگی به آن ورود یافته ایم مانند حوزه شیلات باز هم از تخصص های مناطق بومی در مناطق مختلف برای اشتغالزایی پایدار در این مناطق استفاده کرده ایم.

 

وی در مورد میزان آمار اشتغالزایی در سازمان اتکا خاطرنشان کرد: میزان اشتغالزایی سازمان اتکا نسبت به سال گذشته دو برابر شده است.

 

وی در مورد جذب سرمایه در سازمان اتکا تصریح کرد: در حال حاضر بخش عمده ای از فعالیت های تجاری ما با استفاده از سرمایه گذاری بیرونی و بخش خصوصی انجام می شود و بسیاری از ظرفیت هایی که در کشور وجود دارد، ظرفیت های تولیدی و کارخانجات سراسر کشور است که با ما طرف قرارداد هستند و ما محصولات آنها را به طور مستقیم خریداری می کنیم و در فروشگاه های اتکا عرضه می کنیم.

 

وی خاطرنشان کرد: ما به صورت مداوم از سرمایه گذاری بخش خصوصی در برنامه های خود استفاده می کنیم.

 

وی در مورد صادرات کالا با توجه به تمام ظرفیت تولید در اتکا تصریح کرد: سفارش هایی از طریق کشورهای هدف داشته ایم و در صورتی که آن محصول را در کشور کمبود نداشته باشیم، امکان صادرات آن محصول وجود دارد.

 

وی گفت: از محصولات کشاورزی، مرکبات و صیفی جات در حال صادرات هستیم. همچنین محصولات شیلاتی در حال صادرات است و این روند قبلا بوده و اکنون نیز ادامه دارد. این صادرات به کشورهای دوست و همسایه انجام می شود.

کد خبر 1208750

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha