غزه میزبان هفتمین جشنواره بین المللی فیلم «بیت المقدس»

هفتمین جشنواره بین المللی فیلم «بیت المقدس» با شعار «میراث ما، هویت ما» در غزه برگزار می شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از الاسبوع، دکتر «عزالدین شلح»، رئیس جشنواره بین المللی فیلم بیت المقدس اعلام کرد: پوستر رسمی هفتمین دوره جشنواره بین المللی فیلم بیت المقدس با شعار «میراث ما هویت ما» برگزار می شود. این جشنواره بر هویت ملی، خاطره وطن، حفظ میراث فرهنگی و تقویت هویت متمرکز است.

 شلح افزود: در این جشنواره فیلم های بلند، مستند بلند، کوتاه برای جایزه شاخه زیتون طلایی در هر رشته رقایت می کنند. علاوه براین، به بهترین بازیگر مرد و زن، بهترین تولید، فیلمنامه و فیلمبرداری جایزه شاخه زیتون طلایی داده می شود. همچنین رقابت بر جایزه محمد بکری، برای بهترین اثر ملی فیلم مستند بلند خواهد بود.

 

وی ادامه داد: این جشنواره از 26 نوامبر تا ششم دسامبر 22 میلادی که مصادف با روز جهانی همبستگی با ملت فلسطین است، در شهر غزه برگزار می شود.

 

جایزه کمیته منتقدان که در دوره قبل به نام «حاتم علی» کارگردان فقید سوری به جشنواره اضافه شد، هر ساله به نام فیلمسازی  است که فیلم هایش در خدمت آرمان فلسطین است، به همین دلیل این نام به زودی اعلام خواهد شد.

این جشنواره  برای دریافت فیلم های آماتور و فیلم های موبایلی تلاش می کند این فرصت را به همه فیلمسازان و دوستداران سینما و دانشجویان در سطح بین المللی دهد تا با فیلم های خود در جشنواره شرکت کنند.

کد خبر 1208799

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha