ضرورت ایجاد انجمن روزنامه نگاران کتاب

شمسایی با بیان اینکه ۱۳۰ هزار رسانه در کشور داریم، گفت: هشت هزار نشریه، ۳۳۰ روزنامه، حدود ۴۰ خبرگزاری و چهار هزار و ۶۰۰ سایت داریم.

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری شبستان، ایمان شمسایی امروز چهارشنبه دوم شهریور در نشست صمیمانه معاون فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با خبرنگاران که در مجموعه فرهنگی شهدای انقلاب گفت: خبرنگاران حوزه کتاب از شریف ترین ها هستند به خاطر اینکه این حوزه با فضیلت است و کتاب ارزشمند است هم از این باب که از حوزه های کم رانت در رسانه است. در واقع کسانی که حوزه کتاب را انتخاب کردند با پای دل جلو آمدند.

 

مدیر کل مطبوعات و خبرگزاری های داخلی با بیان اینکه ما در صنف مان مشکل داریم، عنوان کرد: صنف خیلی زیاد از جهت بی ضابطه هستیم. در حوزه رسانه راحت مجوز داده می شود. در حال حاضر 130 هزار رسانه داریم که عدد عجیب و غریبی هست. هشت هزار نشریه، 330 روزنامه، 30 تا 40 خبرگزاری و چهار هزار و 600 سایت.

 

وی با اشاره به اینکه تمام تلاش مان برای نظام صنفی است، تصریح کرد: باید مشخص شود که چه کسی روزنامه نگار است و چه کسی نیست. 500 میلیارد تومان در ابتدای کار دولت بودجه به صندوق اعتباری هنر افزوده شد، همه را تشویق کردیم و از هر راهی اطلاع رسانی کردیم که دوستان خبرنگار بیایند و عضو شوند.

 

مدیر کل مطبوعات و خبرگزاری های داخلی در مورد اینترنت خبرنگاران اظهار داشت: در بحث اینترنت خبرنگاران مدام و در چند نوبت ثبت نام را تمدید کردیم و از رسانه ها نیز استعلام کردیم که همه خبرنگاران بتوانند از اینترنت رایگان خبرنگاری استفاده کنند. ما در بین انجمن ورزشی روزنامه نگاران و انجمن عکاسان اعلام کردیم که اسامی خبرنگاران را اعلام کنند که دوستان بتوانند از امکانات استفاده کنند. اگر خبرنگاران کتاب انجمن روزنامه نگاران کتاب را تاسیس کنند، ما حمایت خواهیم کرد. متاسفانه 50 تشکل مطبوعاتی داریم که کسی، کسی را قبول ندارد و راه به جایی نمی بریم اما اگر انجمن روزنامه نگاران کتاب تشکیل شود، کارها پیش می رود.

 

 

کد خبر 1208845

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha