تشریح برنامه‌های هفته دولت در خوزستان/ ۱۹۶ پروژه به بهره‌برداری می‌رسد

خلیلیان از بهر‌ه‌برداری ۱۹۶ پروژه در هفته دولت خبرداد و گفت: در راس این پروژه‌ها طرح آبرسانی غدیر بوده که در حال گذراندن مراحل آزمایشی است و بعد از مرحله آزمایشی آب شرب با کیفیت در اختیار ۵۲ درصد از مردم استان قرار می‌دهد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اهواز، «صادق خلیلیان» امروز (چهارشنبه ۲ شهریور) در حاشیه آئین غبارروبی از گلزار شهدا و تجدید میثاق با آرمان‌های انقلاب اسلامی که به مناسبت آغاز هفته دولت برگزار شد، در تشریح برنامه‌های هفته دولت در خوزستان اظهار کرد: ۱۹۶ پروژه‌ متنوع در هفته دولت به بهره‌برداری می‌رسد که در راس آنها طرح آبرسانی غدیر است.

 

استاندار خوزستان اضافه کرد: این طرح یک اَبَر پروژه بود و در حال حاضر مراحل آزمایشی را می‌گذراند و بعد از مرحله آزمایشی آب شرب با کیفیت در اختیار ۵۲ درصد از مردم استان قرار می‌دهد.

 

وی خاطر نشان کرد: این طرح به صورت اضطراری و میان مدت در چهارچوب مصوبه و سفر هیات دولت انجام شده و ظرف حدود ۱۰ ماه به اتمام رسید.

 

خلیلیان افزود: طرح اضطراری فاضلاب شهر اهواز که مشکل بخشی از نقاط بحرانی را برطرف کرد، در راستای طرح جامع فاضلاب بوده و از دیگر طرح‌های مصوبه سفر هیات دولت به استان است.

 

وی تصریح کرد: سال‌ها با مشکل آبی برای روستاها مواجه بودیم که خوشبختانه در سال گذشته آب یک هزار و ۱۰۰ روستا و در سال جاری نیز آب ۴۰۰ روستا پایدار و تامین شد.

 

استاندار خوزستان با اشاره به بهره‌برداری خانه هنرمندان در هفته دولت عنوان کرد: در بحث درمان نیز بیمارستان علوی آبادان با ۲۲۰ تخت‌ خواب به اتمام رسیده و بخش اورژانس آن نیز بهره‌برداری شده است.

 

وی بیان کرد: اقداماتی در زمینه راه‌های اصلی استان مانند راه‌هایی که خوزستان را به استان‌های مرکزی و شرقی وصل می‌کند انجام شده و بخش‌هایی نیز مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

 

خلیلیان دوخطه کردن راه آهن اهواز _ اندیمشک را از دیگر در مصوبات سفر هیات دولت عنوان کرد و ادامه داد: در‌ مجموع اعتبار مصوبات سفر هیات دولت به استان ۳۴۰ هزار میلیارد ریال است که بخشی از پروژ‌های آن در هفته دولت افتتاح و سایر طرح‌ها نیز با جدیت دنبال می‌شود.

 

وی با بیان اینکه با توجه به روند اجرای طرح‌ها امید داریم ظرف ۲ سال آینده مشکلات اصلی استان برطرف شود اذعان کرد: پروژه‌های دیگری در زمینه راه، بهداشت، درمان و مسائل فرهنگی در هفته دولت داریم و اقداماتی از سال گذشته برای احیا صنایع و کارخانجات راکد انجام که برخی از آنها احیا و اشتغالزایی خوبی داشتند.

 

استاندار خوزستان با اشاره به اختصاص ۳۰ هزار میلیارد ریال برای توسعه سرمایه‌گذاری که اشتغالزایی خوبی در استان خواهد داشت یاد آور شد: یکی از دستاورهای بزرگ نیز اقدامات انجام شده در مشکلات آبی در بخش کشاورزی بود که با تغییر الگوی کشت موفق شدیم علی‌رغم ۲۱ درصد کاهش بارندگی افزایش ۲۴ درصدی برای خرید تضمینی گندم و تولید آن داشته و قدمی برای خودکفایی و تامین نیازهای استان و کشور برداریم.

 

کد خبر 1208864

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha