کشتارگاه صنعتی دام در جهرم ایجاد شود

حجت الاسلام مدبر با تاکید بر راه اندازی کشتارگاه صنعتی دام در جهرم بر ساماندهی کشتارگاه این شهرستان تاکید و خواستار تسریع در رفع مشکلات این مجموعه شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از جهرم، حجت الاسلام «محمدحسین مدبر»، امروز (پنجشنبه ۲ شهریور) در نشست تعیین تکلیف وضعیت کشتارگاه دام شهرستان جهرم گفت: مسئله سلامت و امنیت غذایی مردم بسیار مهم است و این نه تنها در دین اسلام به آن اشاره شده که حتی در طرح های ارائه شده ای چون «هرم مازلو»،جایگاه مهم آن مشخص  و این نشان دهنده اهمیت آن در تمامی جوامع دارد.

 

امام جمعه جهرم با تاکید بر اینکه نباید با سهل انگاری و بی توجهی، این مسئله مورد تهدید قرار گیرد، افزود: در شرع توصیه شده است حتی وسیله مورد استفاده در هنگام ذبح،آشکار نباشد و این نشان از لزوم رعایت مواردی دارد که باید در هنگام ذبح رعایت کرد.

 

وی بیان داشت: مسئولین علاوه بر این که بابت کم کاری و ترک فعل هایی که انجام داده اند باید از مردم پوزش بخواهند و همچنین در برابر حیواناتی که به بدترین شکل نیز ذبح شده اند مسئول هستند.

 

حجت الاسلام مدبر بیان داشت: برای حل اساسی این مشکل که به نوعی دراز مدت محسوب می شود، باید یک کشتارگاه صنعتی استاندارد در خارج از شهر ساخته شود و اما در کوتاه مدت می توان ۲ رویکرد را مد نظر قرار داد یکی تعیین مقصران وضعیت ایجاد شده و دیگری حل مشکل که باید در مرحله نخست با تمرکز بر مورد حل مشکل ابتدا وضعیت کشتارگاه دام جهرم از این شرایط خارج شود.

کد خبر 1208866

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha