نباید دید تک منظوره و صرفا عبادی به مساجد داشته باشیم

حجت‌الاسلام میرعالی با اشاره به اینکه نباید دید تک منظوره و صرفا عبادی به مساجد داشته باشیم گفت: امروز مساجد به انجام کارهای خودجوش مختلفی از جمله فرهنگی، مذهبی، انقلابی، جهادی، معیشتی و رسانه‌ای پرداخته‌اند.

«حجت‌الاسلام سید کوروش میرعالی» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در اندیمشک، ضمن اشاره به جایگاه مساجد اظهار کرد: مساجد در دین مبین اسلام از اهمیت بالایی برخوردار هستند و اولین بنایی بودند که پیامبر اکرم (ص) در تمدن اسلامی بنا نهادند.

 

مدیر کانون فرهنگی هنری منتظران ظهور مسجد صاحب‌الزمان (عج) چمگلک شهرستان اندیمشک افزود: مساجد در صدر اسلام پایگاه‌های چند منظوره اجتماعی، عبادی، سیاسی و جهادی بودند که بسیاری از فعالیت‌های امروز در مدارس، ثبت احوال‌ها، دفاتر ثبت ازدواج و طلاق و همچنین پایگاه‌های اعزام به جبهه و نیروسازی، در این مکان‌های مقدس صورت می‌گرفت.

 

وی اذعان کرد: مساجد موفق به ایجاد اتحاد بین مردم هر محله و شهر شده‌اند تا بتوانند در این اماکن ملاقاتی داشته باشند و در مورد مسائل مختلف روز و مسائل دینی با هم گفت‌وگو کنند.

 

حجت‌الاسلام میرعالی با بیان اینکه فعال بودن مساجد به عنوان یکی از موارد لازم در جامعه اسلامی و انقلاب اسلامی به شمار می‌رود تصریح کرد: مساجد بازوانی برای خود در زمینه‌های مختلف درست کرده‌اند تا ارتباط بین مردم و مساجد حفظ شود.

 

وی با اشاره به اینکه نباید دید تک منظوره و صرفا عبادی به مساجد داشته باشیم خاطر نشان کرد: امروز مساجد به انجام کارهای خودجوش مختلفی از جمله فرهنگی، مذهبی، انقلابی، جهادی، معیشتی و رسانه‌ای پرداخته‌اند.

 

کد خبر 1209005

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha