مادران اهمیت دفاع مقدس را برای فرزندان تبیین کنند

آیت الله عبادی با تاکید بر اینکه مادران باید اهمیت دفاع مقدس را برای فرزندان تبیین کنند، گفت: باید این فرهنگ در برنامه خانوادگی و در سرفصل جداگانه ای در آموزش و پرورش به نسل آینده منتقل شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از بیرجند، آیت الله «سید علیرضا عبادی» صبح امروز (۳ شهریور) در دیدار با مدیرعامل باغ موزه انقلاب و دفاع مقدس اظهار کرد: موضوع انقلاب که در یک مقطع خاصی در مقابل استعمار قرار گرفت و به لازمه آن دفاع مقدس از مسائلی است که در این فاصله گذر زمان روشن کرده و هم بعد از این روشن‌تر خواهد کرد.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: شرایطی که در دنیا پیش آوردند و دنیا را به دو نیمکره شرق و غرب تقسیم کردند که بلوک شرق در واقع دست ساخته غرب بود که به تعبیر علامه شهید مطهری مثل دوبال قیچی اسلام را قیچی می کرد.

 

آیت الله عبادی بیان کرد: استعمار پیش می رفت و موانع را برمی داشت و کشورهای دنیا که تقسیم شده بودند در حد حفظ منافع غرب می توانستند توسعه بدهند یا جلو بروند.

 

وی با بیان اینکه گذر زمان نشان داد که انقلاب اسلامی برای نجات بشر چه کرد، گفت: همانطور که بارها خودشان اقرار می کنند که با همه گزینه ها با شما می جنگیم، یک واقعیت است.

 

امام جمعه بیرجند با اشاره به هشت سال جنگ تحمیلی بر جمهوری اسلامی ایران، عنوان کرد: دفاع مقدس، مقدس است چون دین، فرهنگ، اخلاق و هویت انسان را این دفاع مقدس ثابت نگه داشت و در این هجوم نابرابر به همراه نفوذ، کارشکنی و تحریم ها و دولت هایی که با انقلاب های رنگی آمدند اما با این نیروی مسلح و در پای رهنمودهای ولایت پیروز شدیم.

 

آیت الله عبادی با تأکید بر قدرت نظامی، افزود: ترک پیشرفت در حوزه نظامی خطای بزرگی است و هر کشوری این مهم را نداشته باشد نابود است امروز دیگر اینها به وضوح همه کسی می فهمد.

 

وی با بیان اینکه دفاع مقدس نسل بشر را حفظ کرد، ادامه داد: امروز ما در همه فصول زندگی حرف برای گفتن داریم و جرأت حرف زدن هم داریم و دفاع مقدس حافظ هویت ما شد. هنوز این مهم در آینده بهتر روشن خواهد شد لذا باید این فرهنگ به نسل آینده منتقل شود و در آموزش و پرورش باید سرفصل جداگانه ای برای این مهم در نظر گرفته شود.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی افزود: باید به صورت یک برنامه خانوادگی، مادرها برای فرزندان خود اهمیت دفاع مقدس را تبیین کنند.

 

آیت الله عبادی با اشاره به اینکه به وسیله جمهوری اسلامی ایران به عنوان ستون امنیت جهانی می بینید که قدرت از غرب منتقل می شود و دنیا شکل جدیدی پیدا می کند که در آن اندیشه مقدس انقلابی روشن است، بیان کرد: چون مردم جهان به دنبال عدالت هستند و در صحنه میدانی این مکتب اسلام اهل بیت(ع) است که صدای عدالت انسانی آن امام علی(ع) است.

 

 

کد خبر 1209020

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha