نقش اثرگذار مساجد در جهاد تبیین/ دشمنان مساجد ما را نشانه رفته اند

حجت الاسلام منصوری با اشاره به نقش اثرگذار مساجد و کانون های فرهنگی و هنری در جهاد تبیین گفت: هراس دشمن از مساجد ما موجب شده است تا این مراکز هدف توطئه های آنان باشد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از زنجان، امام جمعه طارم در آیین تجلیل از خادمان فرهنگی و هنری مساجد این شهرستان با اشاره به نقش اثرگذار و حساس مساجد گفت: دشمن در تلاش است تا مساجد ما خالی بماند از اینرو ارکان مسجد باید زمینه حضور و جذب جوانان و نوجوانان به مساجد را فراهم کنند.

 

حجت الاسلام مهدی منصوری با اشاره به اینکه از صدر اسلام تاکنون مساجد مراکز عبادی، سیاسی، مشورت و تصمیم گیری موضوعات مهم جهان اسلام هستند، گفت: امروز به کمک کانون های مساجد، بسیاری از کارکردهای مسجد اخیا شده است.

 

وی بر ضرورت تجلیل از خادمان مسجد برای ایجاد روحیه در بین فعالان مسجدی تاکید کرد و گفت: هزینه در این گونه موارد به نوعی سرمایه گذاری محسوب می شود.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان نیز در سخنانی با اشاره به اینکه خدمت در مسجد توفیق است، گفت: در آیه «إِنَّمَا یَعْمُرُ مَسَاجِدَ اللَّهِ مَنْ آمَنَ بِاللَّهِ وَالْیَوْمِ الْآخِرِ وَأَقَامَ الصَّلَاةَ وَآتَی الزَّکَاةَ وَلَمْ یَخْشَ إِلَّا اللَّهَ فَعَسَی أُولَئِکَ أَنْ یَکُونُوا مِنَ الْمُهْتَدِینَ» آمده است؛ مساجد خدا را تنها کسانی آباد می‌کنند که به خدا و روز بازپسین ایمان آورده و نماز برپا داشته و زکات داده و جز از خدا نترسیده‏‌اند پس امید است که اینان از راه‏یافتگان باشند.

 

امراله حسنی با بیان اینکه عمران و آبادانی مساجد را می توان از دو منظر مورد بررسی قرار داد، گفت: از منظر نخست می توان به آبادانی ظاهری، ساخت و مرمت مساجد اشاره کرد و از منظر دوم می توان با احیاء و ارتقاء کارکردهای مسجد به آبادانی معنوی مسجد کمک کرد.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان با بیان اینکه کانون های فرهنگی و هنری مساجد حلقه میانی بین مردم و حاکمیت هستند، گفت: با تربیت نیروی انسانی توانمند در مساجد می توانیم کنشگرانی را تربیت کنیم که ما را در ایجاد دولت اسلامی کمک کنند.

 

در پایان این مراسم از پنج تن از خادمین، کتابداران، هیات امنا و امام جماعت مساجد شهرستان طارم تجلیل شد.

کد خبر 1209045

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha