مشکل تنش آبی ۲۵ روستا برطرف شده است

مدیر امور آب و فاضلاب شیروان گفت: به دلیل وجود انشعابات غیرمجاز و مصرف بی رویه آب در برخی روستاها سه برابر تولید، مصرف می شود که امسال با شناسایی ۱۴۴ فقره انشعاب غیرمجاز، مشکل تنش آبی و کم آبی ۲۵ روستا برطرف شده است.

«شهرام رمضانی» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در شیروان اظهارکرد: عملیات اجرایی شبکه فاضلاب شیروان از سال 91 آغاز شده که به دلیل کمبود اعتبارات تاکنون فقط 53 کیلومتر کار شده و بسیار عقب هستیم.

 

مدیر امور آب و فاضلاب شیروان با بیان اینکه شهروندان شیروان روزانه 25 میلیون لیتر آب مصرف می کنند، خاطرنشان کرد: به دلیل وجود انشعابات غیرمجاز و مصرف بی رویه آب در برخی روستاها سه برابر تولید، مصرف می شود که امسال با شناسایی 144 فقره انشعاب غیرمجاز، مشکل تنش آبی و کم آبی 25 روستا برطرف شده است.

 

رمضانی با اشاره به اینکه سرانه تولید آب برای هر نفر در شبانه روز، 286 لیتر  است، اضافه کرد: 131 روستا و چهار شهر تحت پوشش این اداره هستند که درصد تحت پوشش شهری، 100 درصد و روستایی، 94.7 درصد است.

 

وی تصریح کرد: اینک شهرستان 20 پروژه فعال در بخش آب با 900 میلیارد ریال  و 8 پروژه فعال شامل سه مورد آسفالت و 6 مورد توسعه شبکه به مبلغ 452 میلیارد ریال در بخش فاضلاب دارد که از ابتدای امسال تاکنون، 184 میلیارد ریال از محل اعتبارات استانی به این اداره تخصیص داده شد.

 

وی بیان کرد: در هفته دولت امسال، 8 پروژه آب و فاضلاب به مبلغ 473 میلیارد و 672 میلیون ریال کلنگ زنی خواهد شد.

 

به گفته مدیر امور آب و فاضلاب شیروان، شهرستان شیروان با 157 هزار نفر جمعیت به عنوان دومین شهر پرجمعیت خراسان شمالی، 63 هزار مشترک آب دارد که از این تعداد 19 هزار روستایی و مابقی شهری است.

کد خبر 1209072

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha