مدیران کانون های مساجد خراسان شمالی با «مدیریت فرهنگی در مسجد» آشنا شدند

نخستین دوره آموزشی مدیران کانون های فرهنگی و هنری مساجد خراسان شمالی طی سال جاری با موضوع « مدیریت فرهنگی در مسجد» در مسجد امام حسن عسکری علیه السلام بجنورد برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از بجنورد؛ حجت الاسلام والمسلمین «حبیب الله پاکدامن» مدیر ستاد کانون های فرهنگی و هنری مساجد خراسان شمالی امروز پنج شنبه در نخستین دوره آموزشی مدیران کانون های فرهنگی و هنری مساجد خراسان شمالی طی سال جاری با موضوع «مدیریت فرهنگی در مسجد» گفت: زمانی که پیامبر اسلام (ص) از مکه به مدینه هجرت کرده و تصمیم بر تشکیل حکومت اسلامی داشتند، اولین بنایی که بنیاد نهادند؛ بنای مسجد بود.

 

وی با بیان اینکه مسجد، پایه و اساس حکومت اسلامی است، افزود: باید نگاه ما به مسجد نگاه تربیتی باشد یعنی همه آموزش ها اعم از آموزش قرآن، جلسات اخلاق، موعظه و پندها در مساجد برقرار باشد.

 

حجت الاسلام پاکدامن با بیان اینکه اگر بخواهیم از بُعد اجتماعی هم نگاه کنیم، پایه و محور همه خدمات اجتماعی مسجد است، تأکید کرد: مسجد به عنوان هسته مقاومت فرهنگی، بهترین پایگاه مقابله با تهاجم فرهنگی دشمن است.

 

 مدیر ستاد کانون های فرهنگی و هنری مساجد خراسان شمالی با اشاره به اینکه مسجد یک خبرگزاری تمام عیار بوده، افزود: در صدر اسلام اگر می خواستند یک خبر را اطلاع رسانی کنند «الصلوه جامعه» می گفتند و همه برای شنیدن آن خبر در مسجد گرد هم جمع می شدند تا از آن خبر مطلع شوند.

 

وی حتی مکان ارائه مباحث داغ سیاسی را در مسجد اعلام کرد و گفت: پیش از این اگر کسی قصد حکومت‌رانی در منطقه ای را داشت، در این خصوص در مسجد سخنرانی می کرد.

 

حجت الاسلام پاکدامن با بیان اینکه مسجد با معبد و کلیسا که فقط محل عبادت باشد و طی روزهای خاص بتوان به آن مراجعه کرد، فرق دارد، تأکید کرد: در اسلام عزلت نشینی و گوشه نشینی معنا ندارد، لذا مسجد از این بابت اهمیت دارد که مردم با فراخوان شدن به سوی مسجد، اجتماعی می شوند و در کنار هم می توانند به بسیاری از امور رسیدگی کنند.

 

وی یادآور شد: نظام اسلامی برای رسیدن به دولت اسلامی نیاز به کادر و نیرو دارد و این نیرو باید در مسجد تربیت شود تا بتوان شاهد تشکیل دولت جوان حزب اللهی بود.

 

در این دوره آموزشی که سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین «رضا نوری» نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی در ابتدای مراسم زینت بخش محفل بود، مباحث «مدیریت فرهنگی در مسجد»  توسط حجت الاسلام «سیدمحمد افشین فر» و حجت الاسلام «حسن یزادانی» تبیین می شود.

 

 

کد خبر 1209080

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha