لزوم حفظ جامعه زنان از آفت با بهداشت صحیح فرهنگی

آیت الله عبادی گفت: با نظارت دقیق و بهداشت صحیح فرهنگی باید جامعه زنان از آفت حفظ شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از بیرجند، آیت الله «سید علیرضا عبادی» امروز (۳ شهریور) در دیدار با مشاوران حوزه بانوان و خانواده دستگاه های اجرایی ضمن بزرگداشت هفته دولت و یاد و خاطره دولت تراز جمهوری اسلامی ایران شهیدان رجایی و باهنر اظهار کرد: در عین حالی که از نظر انسانی بین زن و مرد هیچ تفاوتی وجود ندارد اما در ویژگی‌های خاص طبیعی و فطری و وظایف محوله به هر یک تمایزهایی وجود دارد.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی بیان کرد: صفاتی که برای مردان ناپسند است برای زن‌ها حُسن است.

 

وی افزود: یکی از این صفات احساس شخصیت ویژه در خود است که از آن به عنوان تکبر تعبیر می‌شود و مقداری غرور داشتن و خودبزرگ بینی و احساس شخصیت کردن برای زنان حُسن است در عین حال برای مردان عیب بوده و باید مرد متواضع باشد.

 

آیت الله عبادی ادامه داد: انسان از جمله در جاهای نیاز و احتیاح کوچک می شود و در اسلام کل نیاز را برای زن جبران کرده یعنی در مسئله فقهی در تشکیل خانواده این مرد است که باید متصدی همه امور و مطابق شأن و عرف، همه نیازهای همسر خود را برآورد بنابراین زن به هیچ کس نیاز ندارد تا کوچک شود و لذا زن باید به همه نامحرمان بی‌اعتنا باشد و به هیچ کس در تشکیلات اسلامی نیاز ندارد.

 

امام جمعه بیرجند بیان کرد: تکبّر، ترس و  بخل (امانتدار مال شوهر) از خصوصیّات منفی اخلاقی است اما به عنوان بهترین خصلت برای زنان محسوب می شود و زن متكبر بيگانه را به خود راه نمى دهد، زن بخيل نیز مال همسرش را حفظ مى كند.

 

وی با اشاره به اینکه آسیب‌های بزرگی بر پیکره انسانی زن در فرهنگ غرب وارد شده است، گفت: البته در سیستم‌های تبلیغاتی خود به صورت فنی آن را می‌پوشانند ولی در واقع تمام شخصیت زن را به باد داده‌اند.

 

آیت الله عبادی با بیان اینکه زن مسلمان باید پرورش دهنده انسان های بزرگی همچون مصطفی چمران، حضرت امام و مطهری ها باشد، ادامه داد: دشمن تعبیر می‌کند که زن باید سبک و بی‌ارزش شود و ورود به کارهای اجتماعی پیدا کند و لذا در دوران رضاخان پهلوی که بدون هیچ زیرساخت و فلسفه‌ای در قالب تقلید زشت و بی‌مایه برای پیروی از غرب حجاب را برداشت چون مانع رشد است.

 

امام جمعه بیرجند با تأکید بر اینکه زن‌های باشخصیت، فعال و باسواد در عین حال اینکه مدیر خانه هستند با بهترین صورت وارد مسائل اجتماعی می شوند که رهبری این را مایه افتخار دانستند، افزود: البته ممکن است در زوایای آفت وارد جامعه زنان شود که باید خودشان مراقبت کرده و آفت‌زدایی کنند.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی ادامه داد: بیش از درمان باید از این آفات پیشگیری شود تا این افتخاراتی که ایران با وجود زنان مدیر، فعال، باسواد و خوش فهم داشته از بین نرود و لذا با نظارت دقیق و بهداشت صحیحی فرهنگی باید جامعه زنان را از آفت حفظ کنید.

 

 

کد خبر 1209186

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha