افتتاح پروژه های هفته دولت با اعتباری ۵۵۶ میلیارد ریال

بهترین گفت: امسال در هفته دولت پروژه های شهرداری بیرجند با اعتباری بالغ بر۵۵۶ میلیارد ریال افتتاح و به بهره برداری می رسد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، دکتر «مهدی بهترین» ظهر امروز (۳ شهریور) در نشست خبری که با حضور رسانه ها برگزار شد، از افتتاح پروژه های شهرداری با اعتباری بالغ بر 556 میلیارد ریال در هفته دولت خبر داد.

 

شهردار بیرجند از پروژه های قابل افتتاح به بوستان الهیه، آیلند بلوار الهیه، بلوار جوادیه، نماز، پیاده روسازی بلوار رجایی و جوادیه، سرویس بهداشتی مکانیزه بازار اشاره کرد و گفت: بوستان الهیه در مساحت 2.2 هکتار با اعتباری بالغ بر 30 میلیارد ریال افتتاح می شود.

 

به گفته وی در این بوستان جدول گذاری به متراژ 181 متر طول، هره چینی دور باغچه به متراژ 466 مترمربع، اجرای قرنیز روی دیوار سنگی به متراز 580 متر طول و... اجرا شده است.

 

وی از دیگر پروژه ها به افتتاح آیلند بلوار الهیه اشاره کرد و افزود: این پروژه جزو مصوبات شورای ترافیکی است که با اعتباری بالغ بر چهار میلیارد ریال به طول 730 متر شامل اجرای موزاییک فرش به مساحت 410 متر مربع، اجرای آیلند به طول 710 متر، نصب 36 میل پرچم و هره چینی دور باغچه به طول 90 متر کار انجام شده است.

 

شهردار بیرجند از دیگر پروژه های قابل افتتاح به اجرای آیلند بلوار جوادیه با اعتبار 4 میلیارد و 600 میلیون ریال به طول 572 متر شامل سنگ فرش، هره چینی دور باغچه با سنگ گرانیت گل پنبه ای و سنگ کوبیک صورتی به متراژ 1500 متر مربع، اجرای آجر بتنی و... اشاره کرد.

 

دکتر بهترین اجرای آیلند نماز با اعتباری بالغ بر پنج میلیارد و 600 میلیون ریال شامل اجرای موزاییک فرش به مساحت 500 متر مربع، اجرای کانیو، هره چینی و اجرای جدول گذاری، پیاده رو سازی بلوار جوادیه و رجایی با اعتباری بالغ بر هفت میلیارد ریال را از دیگر پروژه ها اعلام کرد و افزود: پیاده روسازی با همکاری اداره کل راه و شهرسازی اجرا و آماده افتتاح شد.

 

وی احداث سرویس بهداشتی مکانیزه بازار (منتظری 22) با اعتباری بالغ بر چهار میلیارد و 800 میلیون ریال را از دیگر پروژه های قابل افتتاح هفته دولت برشمرد و گفت: سرویس بهداشتی به مساحت 47 متر مربع دارای 8 چشمه دستشویی بانوان، آقایان، معلولان با نمای سنتی و همخوانی با بافت سنتی بازار قابل افتتاح است.

 

وی آسفالت معابر شهری با اعتباری بالغ بر 500 میلیارد ریال با متراژ 200 هزار متر مربع را از دیگر پروژه های هفته دولت برشمرد و گفت: این پروژه شامل زیرسازی و آسفالت پیاده روی خیابان آزادگان به متراژ 892 متر مربع، زیرسازی و آسفالت خیابان عمار 29 مهرشهر به متراژ هزار و 797 متر مربع، زیرسازی و آسفالت سمت شرق معبر بلوار حضرت ابوالفضل(ع) به متراژ هزار و 114متر مربع، زیرسازی آسفالت بلوار خدمت (نیروی انتظامی-سایت اداری) به متراژ 6 هزار و 100 متر مربع، روکش و ترمیم آسفالت خیابان جابربن حیان، روکش آسفالت خیابان رسالت، روکش آسفالت خیابان شهید قاینی و... می باشد.

 

شهردار بیرجند از پروژه های شاخص انجام شده در اواخر سال گذشته به بوستان خطی طبیعت به مساحت 5.4 هکتار و اعتباری بالغ بر 51 میلیارد ریال اشاره کرد و هدف از اجرای این پروژه را احداث فضای سبز، ارتقای روحیه شادابی شهروندان و ... اعلام کرد.

 

دکتر بهترین اجرای بوستان خطی مهرشهر به طول 5.2 هکتار با اعتباری بالغ بر 145 میلیارد ریال، سایت متمرکز پردازش و دفع پسماند با اعتباری بالغ بر 120 میلیارد ریال، راه اندازی میدان میوه و تره بار در راستای حمایت از شهروندان، اجرای آیلند خیابان ظفر با اعتباری بالغ بر 10 میلیارد ریال، اجرای راست گرد در خیابان مدرس و پاسداران (مصوبه شورای ترافیک) با اعتباری بالغ بر 5 میلیارد ریال را از دیگر اقدامات انجام شده برشمرد.

 

وی ابراز امیدواری کرد: در ادامه اجرای سایت متمرکز پردازش و دفع پسماند، بتوان سایت کمپوست با کمک و حمایت دولت را راه اندازی کرد تا زنجیره نهایی سایت پسماند تکمیل شود.

 

وی شبانه روزی کردن مرکز فوریت های خدمات اجتماعی و گرم خانه شهرداری برای افراد آسیب پذیر، زیرسازی و آسفالت معابر سطح شهر را از دیگر اقدامات برشمرد و با اشاره به پیشرفت فیزیکی 90 درصدی اجرای آیلند خیابان جمهوری ابرازامیدواری کرد: با اتمام این پروژه در هفته آینده بتوان این پروژه را هم در افتتاحیه های هفته دولت قرار داد.

 

شهردار بیرجند با اشاره به برگزاری مسابقات بانوان، فوتبال دستی، مینی گلف، همایش های دوچرخه سواری، نیرو انتظامی، پیاده روی، جشنواره مادر و کودک، مسابقات کبدی و ساحلی، جشنواره های فرهنگی و... یادآورشد: این اقدامات مورد توجه کشور قرار گرفت تا جایی در چند روز گذشته با حضور شهردار در مرکز کشور از طرف کمیته المپیک، شهرداری بیرجند به عنوان شهرداری منتخب در زمینه توسعه ورزش همگانی در مرکز کشور مورد تقدیر قرار گرفت.

 

دکتر بهترین از اجرای پروژه شهر فعال در بیرجند خبر داد و گفت: در این پروژه کل شهر اسکن شده و لایه های ورزشی متناسب با محلات و مناطق توسط فدراسیون و وزارت ورزش انتخاب و به شهرداری برای اجرا اعلام می شود.

 

وی در ادامه از برنامه های پیش رو با هدف ایجاد درآمد پایدار برای شهرداری به تشکیل کارگروه سرمایه گذاری در بیرجند، تشکیل هیأت عالی سرمایه گذاری، تهیه طرح و پلان معماری برای 10 غرفه تجاری برای مواد غذایی در پارک خطی طبیعت، تهیه بسته کامل مشارکت در ساخت و ساز، بسته تشویقی برای سرمایه گذاری برای احداث باغ گیاه شناسی، فراخوان شناسایی سرمایه گذار علاقمند در احداث پارک آبی و مجتمع عظیم تجاری و... اشاره کرد و خواستار مساعدت و همراهی رسانه ها برای شناسایی افراد مستعد و سرمایه گذار شد.

 

شهردار بیرجند از پروژه های در دست اقدام به باغ شهرداری که ترکیبی از میدان اجتماعات، باغ مفاخر در فازهای مختلف است، اشاره کرد و گفت: در پروژه باغ شهرداری احداث کانکس، طاق گل، کف سازی، چمن کاری، احداث نمازخانه و نگهبانی، اجرای پنج آبنما در باغ مفاخر، ساخت ساختمان یه مساحت 100 مترمربع برای راهنمایی و رانندگی و... در دستور کار قرار دارد.

 

وی اجرای بوستان شهید احمدی روشن با مساحت دو هکتار را از دیگر پروژه های در دست احداث برشمرد و افزود: این پروژه در سه فاز در حال اجرا است که به ترتیب از پیشرفت 95، 35 و 100 درصدی برخوردار است.

 

وی اجرای المان شهدای گمنام در پارک دکتر معتمدنژاد را از دیگر پروژه ها اعلام و از این المان به عنوان بزرگترین المان در بیرجند و حتی استان یاد نمود و ابراز امیدواری کرد: با تزریق اعتبارات و منابع مالی تخصیص داده شده المانی در خور شأن شهدا احداث شود.

 

شهردار بیرجند احداث آرامستان جدید، ساخت بازارچه صنایع دستی دائمی در مجاورت فرهنگسرا، احداث پل هوایی در اراضی موسوی و... را از برنامه های در دستور کار اعلام کرد و گفت: اعتبارات مورد نیاز برای این پروژه اختصاص یافته است و برای احداث این پل باید دو عدد تیر برق توسط شرکت برق جابه جا شود.

 

دکتر بهترین در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران در خصوص ساماندهی زباله گردها گفت: متأسفانه مردم با این موضوع احساسی برخورد کرده در حالیکه این افراد به صورت زنجیره وار ثروت شهر را به صورت غیرقانونی از شهر خارج می کنند.

 

وی گریزی به کودکان کار زد و گفت: علاوه بر این اقدامات ذکر شده برای کودکان کار، ساختمانی توسط شهرداری آماده و بهسازی می شود تا ارکان مربوطه در آن مستقر شوند.

 

وی در پایان از احداث سه بیلبورد خوشامد گویی در ورودی های بیرجند از سمت کرمان، مشهد و زاهدان در آینده نزدیک خبر داد و یادآور شد: علاوه بر نصب این بیلبوردها 100 سطل زباله مکانیزه (قیمت هر سطل زباله سه میلیون و 700 هزار تومان) نیز خریداری شده است که به زودی در قسمت های مختلف شهر جانمایی خواهدشد.

 

 

 

کد خبر 1209208

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha