برپایی بیش از ٣٧٠ موکب  خدمات رسانی به زائران اربعین حسینی از سوی اوقاف 

حجت الاسلام نوروزپور گفت: بیش از ۳۷۰ موکب از سوی سازمان اوقاف و امور خیریه برای خدمت رسانی به زائران اربعین حسینی برپا می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گرگان، حجت‌الاسلام و المسلمین «محمد نوروزپور» امروز (پنجشنبه ٣ شهریور) در جلسه هماهنگی و هم افزایی برپایی موکب امامزادگان و بقاع متبرکه در مرز مهران که با حضور مدیران استانهای گلستان، گیلان، سمنان، ایلام، خراسان شمالی، آذربایجان غربی در امامزاده عبدالله (ع) گرگان برگزار شد، گفت: در حال حاضر به منظور خدمت رسانی به زائران اربعین حسینی، بیش از ۳۷۰ موکب در مرزهای چندگانه داخل کشور راه اندازی شده است.

 

مدیرکل بقاع و اماکن مذهبی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور افزود: این موکب ها با کمک هیئت امنای بقاع متبرکه و ادارات اوقاف و امور خیریه سراسر کشور در مرزهای عراق، نجف، کربلا، طریق، سامرا، کاظمین و مسیرهای منتهی به این اماکن زیارتی مستقر شده اند.

 

وی ادامه داد: در این موکب ها خدمات مختلفی همچون؛ اسکان، پذیرایی، اجرای برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی، برگزاری سخنرانی و عزاداری به زائران ارائه می ‌شود.

 

حجت الاسلام نوروزپور با اشاره به هزینه های این موکب ها، گفت: هزینه‌های برپایی این موکب ها از محل کمک‌های مردمی تأمین می‌شود.

وی اظهارداشت: کسانی که قصد کمک کردن دارند می‌توانند با مراجعه به بقاع متبرکه، کمک‌های نقدی و غیرنقدی خود را پرداخت کنند.

 

مدیرکل بقاع و اماکن مذهبی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور گفت: این موکب‌ها یک هفته قبل از اربعین برپا و تا چهار روز بعد از اربعین حسینی به زائران حسینی خدمات می دهند.

 

 

کد خبر 1209214

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha