ایجاد راه آهن نیاز مهم در استان لرستان مهم و استراتژیک است

رضایی کوچی با اشاره به اینکه خرم آباد با مشکل مسکن مواجه است، افزود: ایجاد راه آهن نیاز مهم در استان لرستان مهم و استراتژیک است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از خرم آباد،« رضایی کوچی» دقایقی پیش در شورای اداری استان لرستان، افزود: ایجاد راه آهن در لرستان از اولویت های سفر در لرستان است.

وی افزود: شهرهای خرم آباد، بروجرد و الیگودرز به این مسیر ریلی متصل خواهند شد.

رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بیش از 160 معدن تولید سنگ های زینتی را در استان داریم، افزود: ایجاد شبکه راه ریلی در استان می تواند انگیزه ای برای صادرکنندگان باشد و بستر تقویت تولید و اشتغال در این استان باشد.

رضایی کوچی با اشاره به مصوبات سفر در شهرستان های استان در حوزه عمران، بیان کرد: در شهرستان الیگودرز و بزرگراه الیگودرز و داران در بودجه سال آینده در اولویت قرار می گیرد.

وی افزود: در شهرستان ازنا تصفیه خانه فاضلاب این شهرستان که حدود 30 درصد پیشرفت فیزیکی دارد  بزرگراه ازنا _ شازند در اولویت های است که از طریق مجلس پی گیری می شود.

رضایی کوچی، افزود: در شهرستان دورود ساخت کنار گذر به طول 12 کیلو متر و بیمارستان 250 تختی دورود در اولویت های بودجه سال آینده مجلس شورای اسلامی قرار می گیرد.

لرستان از نظر تخت بیمارستانی وضعیت خوبی ندارد

وی خاطرنشان کرد: استان لرستان از نظر تخت بیمارستان و تعداد بیمارستان شرایط خوبی ندارد و مردم این استان برای درمان به استان های مجاور مراجعه می کنند.

لرستان در آستانه بحران آبی

وی با بیان اینکه نزدیک به 2 برابر میانگین کشور بارندگی در لرستان داریم، گفت: در هیچ شهر استان لرستان آب پایدار موجود نیست و همگی شهرها از چاه استفاده کنند که کم توجهی به ساخت سد در آینده با بحران مواجه می شود.

وی افزود: در صورت کم توجهی در تکمیل سدهای آب، استان پر آب کشور در آینده با بحران آب مواجه خواهد شد.

رضایی کوچکی، افزود:انشاء با تکمیل سد ها از جمله سد آبسرده برای شهرستان بروجرد، منابع آبی پایدار تحقق یابد.

خرم آباد با مشکل زمین مناسب مواجه است

وی افزود: شهر خرم آباد به عنوان مرکز استان به خاطر نبود زمین و عدم برنامه ریزی درست شرایط خوبی در حوزه مسکن ندارد، افزود: پیشنهاد می شود به دنبال ایجاد شهرهای جدید در خرم آباد باشیم تا مشکل مسکن مردم مرتفع شود.

وی ادامه داد: ساختمان استانداری 60 درصد پیشرفت دارد که تکمیل این پروژه و بیمارستان 560 تخت خوابی تکمیل می شود

رضایی با بیان اینکه قلعه فلک الافلاک که از نماد های قابل توجه مردم است، افزود: تدابیری در بودجه برای تکمیل و تملک کامل این پروژه پیش بینی می شود.

وی با اشاره به تخریب بخش های از جاده پلدختر و ضرورت تکمیل جاده جایگزین، افزود: این پروژه نیاز به تزریق منابع مالی بیشتر است که در برنامه های مجلس مورد تاکید است.

رضایی افزود: در شهرستان کوهدشت سه پروژه محرو خرم آباد_ کوهدشت، کوهدشت به سه راه زانوگه مورد توجه کمیسیون مجلس قرار گیرد.

کد خبر 1209225

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha