مسجد محوری از تاکیدات مقام معظم رهبری و رویکرد جدی در کشور است

حجت الاسلام حبیبی با اشاره به اینکه مسجد محوری از تاکیدات مقام معظم رهبری است، گفت: این مهم رویکر جدی و از اولویت های کشور است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از اراک، حجت الاسلام «بهنام حبیبی» عصر امروز پنج شنبه (3 شهریور ) در نشست فعالان فرهنگی، مساجد و هیئت های اندیشه ورز استان مرکزی با بهاری جهرمی، دبیر، سخنگو و رییس شورای اطلاع رسانی دولت که در سالن پیامبر اعظم(ص) استانداری مرکزی برگزار شد، گفت: مساجد همواره در راس امور بوده هستند و خواهند بود و رهبر انقلاب نیز بر این مهم همواره تاکید فراوان دارند.

 

مسئول کانون فرهنگی هنری مشکات، مسجد حجت ابن الحسن(عج) شهرک هجرت اراک، افزود: با همه مشکلات پیش رو، روحانیون جایگاه ویژه ای در بین مردم دارند ولی مسئولین این جایگاه را برای ما حفظ نکرده اند و مردم از این مهم گله مند هستند.

 

این فعال فرهنگی و مسجدی افزود: ما در مسجد برنامه شبی با مسئولان را در منطقه هجرت اجرا کردیم و هر هفته یکی از مسئولان استانی را برای ارتباط چهره به چهره با مردم دعوت می کردیم که بازخورد خوبی داشت.

 

امام جماعت مسجد حجت ابن الحسن(عج) شهرکت هجرت با اشاره به اینکه با مجموعه فعالیت های فرهنگی انجام شده، این مسجد نمونه کشوری شد، افزود: با همه این تلاش ها مساجد جایگاه حقوقی کاملی ندارند که مسئولان امر باید به این مهم توجه ویژه داشته باشند.

 

وی در ادامه به تشکیل بنیاد هدایت در کل کشور اشاره کرد و گفت: این بنیاد نگاه ویژه به مناطق محروم داشت و با فعالیت این بنیاد روحانیون به مناطق محروم اعزام می شدند و فعالیت های بسیار موفق و گسترده ای توسط این عزیزان در مناطق محروم اجرا می شد.

 

حجت الاسلام حبیبی با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری بر مسجد محوری بیان کرد: بحمدالله بیانات مقام معظم رهبری در استان مرکزی با حمایت های استاندار مسجدی و متدین در حال انجام است و ایشان سر زده در مساجد حضور می یابند و از نزدیک در جریان مشکلات محله ها و مردم قرار می گیرند.

 

وی با تاکید بر اینکه پول و بودجه فرهنگی ما خرج فرهنگ نمی شود، ادامه داد: اصحاب مسجد به این امر گله مند هستند و اگر این مهم انجام شود برنامه ها و فعالیت های فرهنگی جامعی انجام دهند.

 

این مقام مسئول به بیانات استاندار مرکزی در رابطه با بحث هفته دفاع مقدس نیز اشاره کرد و گفت: استاندار هفته گذشته اعلام کردند که بحث دفاع مقدس باید مسجد محور باشد که این بسیار ارزشمند است.

 

 

 

 

کد خبر 1209253

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha