بانوان در صف اول جبهه جنگ نرم دشمنان قرار دارند/  استفاده از بانوان در بخش های مدیریتی جزو اولویت‌های دولت است

خزعلی با بیان اینکه بانوان در صف اول جبهه جنگ نرم دشمنان قرار دارند، گفت: زنان سرپرست خانوار دهک یک تا ۵ برای استفاده از ضمانت بانکی در پوشش صندوق ضمانت دولت قرار می گیرند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از ایلام، معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده، صبح امروز(۴ شهریور) در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان امام جمعه ایلام، با گرامیداشت هفته دولت و یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر با اشاره به اینکه امروز کارآفرینی و اشتغال دغدغه اصلی زنان سرپرست خانوار است،  اظهار کرد: در این راستا بازارچه ای برای بانوان و زنان سرپرست خانوار در هر استان ایجاد می شود که در این راستا از استاندار ایلام می خواهیم که بودجه ای برای این مهم اختصاص دهند.

 

« انسیه خزعلی» با اشاره به اینکه برنامه داریم در تمام استان های کشور بازارچه کسب و کار در حوزه بانوان ایجاد شود، گفت: در این زمینه دستاوردهای حوزه بانوان در حوزه های مختلف چون مشاغل خانگی، صنایع دستی، کشاورزی و ... به کشورهایی که امکان صادرات دارند صادر می شود.

 

 وی  از تدوین سند فرهنگ کسب و کار خانگی در ۱۵ استان خبر داد و تصریح کرد: در ستاد ملی زنان نهاد ریاست جمهوری مصوب شده است که زنان سرپرست خانوار دهک یک تا ۵ برای استفاده از ضمانت بانکی در پوشش صندوق ضمانت دولت قرار گیرند.

 

خزعلی با بیان اینکه لازم است این مهم  است در استان ایلام نیز اجرایی شود، افزود:  این سند خانوارهای سرپرست خانوار برای تولید تحت پوشش قرار می گیرد و تا چهار سال مورد حمایت دولت قرار می گیرند.

 

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده  در ادامه با اشاره به اینکه برای رفع آسیب های اجتماعی اعتباری به استان اختصاص می یابد، تصریح کرد: اشتغال و کارآفرینی بانوان علاوه بر توانمند سازی اقتصاد خانواده باعث شور و نشاط اجتماعی می شود.

 

وی با بیان اینکه استفاده از بانوان در بخش های مدیریتی با توجه به تخصص هایی که وجود دارد، جزو اولویت‌های دولت است، گفت: ایجاد بازارچه های خانگی برای ایجاد اشتغال برای بانوان در دستور کار دولت قرار دارد.

 

خزعلی با اشاره به اینکه اعتبارات خوبی برای توسعه اشتغال و امکانات رفاهی و کارآفرین بانوان در استان اختصاص خواهد یافت، ابراز کرد: صادرات تولیدات کشاورزی و خانگی زنان به خصوص زنان سرپرست خانوار جزو اولویت‌های دولت است.

 

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده با تاکید بر اینکه استفاده از زنان توانمند در دولت سیزدهم در مناصب مدیریتی مورد تاکید است که با حجاب و مصونیت می توانند در عرصه های مختلف نقش آفرینی کنند، بیان کرد: اشتغال، فرهنگ کار باعث نشاط و شادابی می شود، باید فرهنگ کشور را در توسعه دهیم.

 

وی با اشاره بانوان در صف اول جبهه جنگ نرم دشمنان قرار دارند، گفت: دولت سیزدهم  می‌خواهد ضمن حفظ ارزش‌ها، همه شهروندان از حقوقی که دارند استفاده کنند و به همین دلیل سعی می‌کند زیرساخت‌ها را آماده کند.

کد خبر 1209290

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha