نگاه دولت به کرمانشاه، توسعه گردشگری سلامت است

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به رشد کم نظیر کشورمان در حوزه پزشکی، گفت: ما در دولت با نگاه توسعه گردشگری سلامت به استان کرمانشاه کمک خواهیم کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمانشاه دکتر «مهدی اسماعیلی» وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی صبح امروز جمعه ۴ شهریور در آیین افتتاح بیمارستان حکیم کرمانشاه گفت این بیمارستان نمونه بسیار خوبی است مشارکت بخش خصوصی و جامعه پزشکی برای مرتفع کردن نیازهای حوزه بهداشت و درمان است.

 

 وی با قدردانی از زحمات جامعه پزشکی در مقابله با ویروس منحوس کرونا و گرامیداشت یاد و خاطره شهدای سلامت، اظهار کرد: انتخاب این پروژه به عنوان نخستین پروژه استان کرمانشاه در هفته دولت به نوعی پاسداشت شهدای جامعه سلامت است.

 

اسماعیلی، گفت: کرمانشاه، به عنوان قطب بزرگ تمدن ایرانی و اسلامی سالیان سال است که در طی قرون درخشیده و جایگاه مهمی را در حوزه جغرافیایی کشورمان دارد؛ باید همچنان بتواند با قدرت به درخشش خود ادامه دهد.

 

وی گفت: کرمانشاه در حوزه های فناورانه و تحولات علمی نیز باید سهم به سزایی را به خود اختصاص داده و نقش خود را ایفا کند.

 

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، اضافه کرد: همجواری با عراق و ظرفیت بالا برای جذب گردشگر به ویژه گردشگر سلامت امتیاز مهمی برای استان کرمانشاه است.

 

وی گفت: در سال‌های اخیر در حوزه پزشکی رشد کم نظیر را داشته‌ایم این تحولات فضا را برای توسعه دانش پزشکی و زیرساخت‌های مرتبط فراهم کرده است.

 

 اسماعیلی گفت: ما در دولت با نگاه توسعه توریسم سلامت به استان کرمانشاه کمک خواهیم کرد و هر کاری که لازم باشد برای تجهیز و توسعه امکانات این مرکز درمانی را در هیئت دولت و وزارت بهداشت منعکس کرده و پیگیری خواهیم کرد.

 

وی در پایان از مدیریت استان خواست: در اسرع وقت نیاز های مورد نیاز برای توسعه بیشتر بیمارستان حکیم را در اختیار این مجموعه قرار دهد.

 

محمدرضا هدایتی مدیر بیمارستان حکیم، نیز گفت: بیمارستان فوق تخصصی حکیم با اعتباری بیش از ۲۵۰ میلیارد تومان در ۱۴ طبقه با مساحت ۱۲ هزار مترمربع احداث شده است.

 

وی با بیان اینکه ۱۰۰ میلیارد دیگر برای تجهیز بیمارستان نیاز هست، ابراز کرد: ۴۰۰ تا ۴۵۰ نفر اشتغال زایی مستقیم و ۲۰۰۰ اشتغالزایی غیرمستقیم داشته ایم.

 

دکتر هدایتی، برخورداری از اتاق عمل هوشمند، آزمایشگاه و بخش های بستری، بخش ویژه زایمان با امکان حضور همسر بیمار، بخش ناباروری خصوصی در ۶ طبقه را از بخش های مختلف این بیمارستان برشمرد و خواستار اختصاص مجوزهای لازم برای راه اندازی بخش MRI و آنژیو گرافی به این مرکز تخصصی شد.

 

وی همچنین به ظرفیت این بیمارستان برای توسعه گردشگری سلامت اشاره و اعلام کرد: ۸۰ سوئیت برای بیماران فراهم شده و در حال پیگیری بحث بین الملل بیمارستان حکیم هستیم. 

کد خبر 1209353

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha