برگشت بیش از ۶ هزار میلیارد تومان از درآمد مالیات شرکت های تولیدی به حساب استان ها

خاندوزی گفت: بیش از ۶ هزار میلیارد تومان از درآمد مالیات شرکت های تولیدی به حساب استان ها برگشت خورد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در ارومیه، «سید احسان خاندوزی»، امروز، (۴ شهریورماه) در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه ارومیه در مصلای امام خمینی (ره) این شهر افزود: بیش از ۶ هزار میلیارد تومان از درآمد مالیات شرکت های تولیدی به حساب استان ها برگشت خورد و درآمد مالیاتی این شرکت‌ها تا مدت ها به حساب آنها در مرکز منتقل می‌شد که این روند با نگاه ویژه دولت سیزدهم تغییر یافت.

 

وزیر امور اقتصاد و دارایی گفت: الگوی جدید سهام عدالت در ماه های آتی رونمایی می شود تا مردم و کانون های استانی در آن نقش آفرینی داشته و سود زیادی عاید مردم می شود.

 

وی با اشاره به ایجاد درگاه ملی برای صدور مجوز ها تصریح کرد:  از زمان راه اندازی درگاه ملی صدور مجوزها تا کنون بیش از ۲۴۰هزار درخواست صدور مجوز ارسال و برای بیش از ۷۴هزار نفر مجوز کسب و کار صادر شد.

 

خاندوزی گفت: همچنین بسیاری از حساب‌های شرکت‌های دولتی با اهتمام ویژه این دولت به مراکز استان‌ها منتقل شد و در کنار آن تغییرات اساسی در هزینه کرد بانک‌ها به ویژه بانک‌های دولتی انجام شده است.

 

وزیر امور اقتصادی و دارایی تاکید کرد: ساماندهی بسیار خوبی در حوزه مجوزها در این دولت، انجام شد که زمینه ارتقای شاخص‌های اشتغال را فراهم کرده و موجب بهبود وضعیت در بسیاری از حوزه‌های صنفی شده است.

 

خاندوزی با اشاره به اینکه کنترل نرخ ارز یک لنگر تاریخی بود، خاطر نشان کرد: افزایش ارز  موجب بی ثباتی بازار ارز و تاثیر مستقیمی بر روی قیمت سایر محصولات داشت که با کنترل نرخ ارز جلو بی ثباتی بازار گرفته شد.

 

وزیر اقتصاد و دارایی با اشاره به افزایش قیمت کالاها به دلیل جنگ اوکراین در سطح جهانی و به طبع در داخل کشور یاد آور شد: دولت برای کنترل بازار چاره ای جز اصلاح یارانه ها و مردمی سازی یارانه ها نداشت تا قدرت تولید را به کشاورزان و تولید کنندگان داخلی برگرداند.

 

وی تصریح کرد: نگاه دولت و شخص رییس جمهور این است که یک اقتصاد قوی در کنار مردمی مطلع، نقش آفرین و تصمیم گیرنده شکل گیرد.

 

وزیر اقتصاد و دارایی با اشاره به افزایش قیمت کالاها در سطح جهانی و به تبع آن در داخل کشور اظهار کرد: دولت برای کنترل بازار چاره‌ای جز اصلاح یارانه‌ها و مردمی سازی یارانه‌ها نداشت.

کد خبر 1209420

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha