۴۵واحد راکد دراستان سمنان  راه اندازی و به چرخه تولید بازگشته است

هاشمی گفت: ۵۶۴ پروژه عمرانی با اعتبار یک‌هزار و ۵۰۱ میلیارد تومان و ۳۶ پروژه اقتصادی با اعتبار ۵۰۵ میلیارد تومان در استان سمنان در هفته دولت سال جاری، افتتاح و بهره‌برداری می‌شود.

به گزارش خبرنگارخبرگزاری شبستان از سمنان؛ سید «محمد رضا هاشمی» در پیش از خطبه‌های نماز جمعه این هفته سمنان بابیان اینکه تعداد پروژه های عمرانی قابل بهره برداری در هفته دولت امسال نسبت به سال گذشته از رشدی معادل ۹۸ درصد برخوردار است گفت: در بخش خصوصی و شهرداری‌ها، عملیات اجرایی پروژه‌ها با اعتباری بالغ‌بر یک‌هزار میلیارد تومان آغاز می‌شود که در مجموع پروژه‌های عمرانی،‌ اقتصادی و کلنگ‌زنی از نظر تعداد ۹۸ درصد و ریالی ۲۰۷ درصد نسبت به هفته دولت سال گذشته افزایش داشته است.

 

استاندار سمنان  با اشاره به اینکه ۱۵ هزار میلیاد تومان اعتبار عمرانی و بانکی مصوبه سفر رئیس جمهور به استان سمنان در نظر گرفته شد که ۸۷۷ میلیارد و ۵۳۸ میلیون تومان تخصیص یافت  که از این میزان ۸۴.۵۵ درصد جذب شد اطهارداشت:۷۴۱ میلیارد و ۹۴۱ تومان از اعتبارات تخصیص یافته به استان سمنان از محل مصوبات سفر رییس جمهور به استان سمنان جذب شده است.

 

وی پیش‌بینی کرد: تا پایان سال مالی ۱۰۰ درصد اعتبارات تخصیص یافته به استان سمنان از محل مصوبه  سفر رئیس جمهور جذب شود.

 

هاشمی با بیان اینکه بهبود معیشت، تامین مسکن و اشتغالزایی، سه اولویت مهم دولت سیزدهم و مسئولان در استان سمنان است و انتظار است مسوولان تحقق این رویکردها را مورد توجه دهنداضافه کرد:۴۵۰ میلیارد تومان اعتبار مصوبه سفر رئیس جمهور به استان سمنان در مرحله بعدی پرداخت خواهد شد.

 

استاندار سمنان از ثبت  ۳۲‌هزار و ۶۷ مورد درخواست مردمی طی سفر آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی رییس جمهور به استان سمنان خبردادوافزود: درخواست‌ها در دست بررسی است و تعداد زیادی از درخواست‌ها پاسخ داده شده است.

 

وی افزود: ۱۶هزار و ۹۵۴ مورد از درخواست‌های مردمی پیرو سفر رییس جمهور به استان سمنان در زمینه دریافت تسهیلات بود که سه‌هزار و ۳۷۲ درخواست تسهیلات مربوط به مددجویان کمیته امداد امام خمینی(ره) و بهزیستی بود، با مساعدت این دستگاه‌ها پرداخت شد و به افراد غیر مددجو پنج میلیارد تومان کمک بلاعوض پرداخت شد.

 

هاشمی اضافه کرد: ابتدا ۲۰ میلیارد تومان برای پرداخت تسهیلات درنظر گرفته شده بود که در ادامه این مبلغ به ۲۱۷ میلیارد تومان افزایش یافت که در قالب تسهیلات ۱۵ میلیون تومانی پرداخت شد.

 

استاندار سمنان گفت: اکنون ۶ هزار و ۴۱۶ فقره وام قرض‌الحسنه پیرو درخواست‌های مردمی به وسیله پنج بانک عامل پرداخت می‌شود.

 

وی با تأکید بر اینکه تعطیلی هیچ واحد صنعتی تصمیم دولت نیست،ادامه داد: خوشبختانه در طی مدت فعالیت دولت سیزدهم، نه تنها واحد صنعتی یا تولیدی استان تعطیل نشده بلکه تعداد ۴۵ واحد راکد نیز راه اندازی و به چرخه تولید بازگشته است که به همین دلیل برای یکهزار و ۳۰۰نفر شغل ایجاد شده است.‌

 

هاشمی همچنین تصریح کرد: با اقدامات انجام شده در راستای راه اندازی واحدهای راکد ، خوشبختانه برای نخستین بار نرخ بیکاری استان به ۶.۱ کاهش بافت.‌

کد خبر 1209440

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha