سرانه تولید در گلستان نصف میانگین کشوری/ بیش از ٧۵ درصد اعتبارات مصوب در گلستان جذب شد

زنگانه با اشاره به اینکه در هفته دولت دو هزار و ٨۴٠ طرح و پروژه افتتاح می شود، گفت: بنای دولت تکمیل پروژه‌های نیمه تمام بوده است و از شروع پروژه‌های جدید اجتناب می‌کند.

به خبرنگار خبرگزاری شبستان از گرگان، «علی محمد زنگانه» ظهر امروز (جمعه ۴ شهریور) در جمع نمازگزاران جمعه گرگان با تبریک هفته دولت و روز کارمند گفت: در هفته دولت امسال شاهد افتتاح و آغاز عملیات اجرایی سه هزار و ٢١۵ طرح و پروژه عمرانی و اقتصادی با اعتباری بالغ بر ٩ هزار و ۹۰۰ میلیارد تومان و اشتغالزایی بیش از ۹ هزار نفر هستیم.

 

استاندار گلستان افزود: خدمات دولت کریمه در طول یک سال منجر به بروز و ظهور پروژه های زیادی شده است.

 

وی با اشاره به اینکه در هفته دولت دو هزار و ٨۴٠ طرح و پروژه افتتاح می شود، گفت: بنای دولت تکمیل پروژه‌های نیمه تمام بوده است و از شروع پروژه‌های جدید اجتناب می‌کند.

 

زنگانه اظهارداشت: در این هفته عملیات اجرایی ٣٧۵ پروژه نیز آغاز می شود.

 

وی با بیان اینکه بر اساس چشم انداز باید تا افق ١۴٠۴ سرانه تولید در گلستان را به میانگین کشوری برسد، گفت: استان گلستان جزو ۴ استان آخر کشور است که این زیبنده استان نیست. 

 

استاندار گلستان افزود: چشم انداز ما ارتقای تولید ناخالص به میزان ۱۱۲ همت است که الان در ۵۶ همت قرار داریم و باید به دو برابر وضعیت فعلی دست یابیم.

 

وی گفت: برای رسیدن به این میزان باید ۲۲۴ هزار میلیارد تومان در استان سرمایه گذاری کنیم.

 

زنگانه افزود: گام بلند دولت برداشته شد و ۱۲ هزار میلیارد تومان مصوبه پروژه عمرانی و ۱۲ هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال آفرین و بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان وام های قرض الحسنه که از سوی دولت مصوب شده است.

 

وی گفت: این مصوبات نشان از این دارد که دولت مردمی به دنبال این است که در گلستان گام بلندی را برای پیشرفت توسعه بردارد.

 

استاندار گلستان خاطرنشان کرد: مصوبات دولت در گلستان بی سابقه بود و بیشترین مصوبات دولت سیزدهم در بین استان‌های دیگر مربوط به استان گلستان بوده است.

 

وی گفت: سیاست دولت تکمیل پروژه‌های نیمه تمام است، چرا که سرمایه ارزشمندی که چند دهه از عمر آن می‌گذرد وارد چرخه و کار شود.

 

زنگانه افزود: ما علاوه بر این مصوبات از محل پروژه عمرانی و بودجه مصوب، بیش از ۷۵ درصد اعتبارات مان را جذب کردیم و سال گذشته قریب به ۵ هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری در استان انجام شده است که این نشان می‌دهد می توانیم گام بلندی را برداریم و این چشم انداز دست یافتنی است.

 

 

کد خبر 1209449

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha