لزوم احداث ۲۰۰ کلاس درس به صورت اورژانسی در خراسان جنوبی

قناعت با اشاره به اینکه بیش از ۲۰۰ کلاس درس به صورت اورژانسی نیاز آموزش و پرورش خراسان جنوبی است، گفت: دولت به تعهدات خود در بحث مدارس خیرساز عمل کند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از بیرجند، «جواد قناعت» عصر امروز (۴ شهریور) در شورای آموزش و پرورش خراسان جنوبی با اشاره به اجرای طرح رتبه بندی معلمان اظهار کرد: این طرح که یکی از غدغه های بیش از یک دهه فرهنگیان کشور است در دولت سیزدهم در حال اجرا است.

 

استاندار خراسان جنوبی بیان کرد: بیرجند را شهر فرهنگی می شناسند و در بخش همکاری خیران در ساخت مدرسه این استان رتبه برتر کشوری را دارد دغدغه ما و خیران این است که دولت نیز به تعهد خود در ساخت مدارس خیرساز عمل کند که این امر توجه سازمان نوسازی مدارس را در تأمین منابع مالی می طلبد.

 

وی با بیان محرومیت استان خراسان جنوبی، تأکید کرد: بیش از ۲۰۰ کلاس درس به صورت اورژانسی نیاز آموزش و پرورش استان است.

 

قناعت توجه ویژه وزارت آموزش و پرورش در تأمین تجهیزات و امکانات لازم برای مدارس شامل هوشمندساسزی مدارس و تأمن لوازم آموزشی را درخواست کرد و گفت: مدارس استان در مناطق روستایی و عشایری از کمبود امکانات آموزشی رنج می برند که نیازمند مساعدت وزارت است.

 

استاندار خراسان جنوبی خواستار کمک هزینه آموزشی برای خانواده های محروم استان شد و عنوان کرد: گاهی پیش می آید به علت عدم تأمین هزینه های آموزشی دانش آموز مجبور به ترک تحصیل شود.

 

وی یادآور شد: پروژه احداث ساختمان اداره کل آموزش و پرورش استان با پیشرفت فیزیکی ۶۰ درصد برای تکمیل نیازمند ۶۰ میلیارد تومان اعتبار است.

کد خبر 1209479

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha