اولویت حل مشکلات اقتصادی نباید دولتمردان را از اهمیت فرهنگ غافل کند

کارشناس و پژوهشگر مسایل فرهنگی تصریح کرد: هر چند در شرایط کنونی حل مشکلات اقتصادی باید اولویت نخست دولتمردان و مسئولان کشور باشد اما این مساله نباید آن ها را از اهمیت فرهنگ غافل کند.

حجت الاسلام حبیب بابایی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در قم ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای هفته دولت به خصوص شهیدان رجایی و باهنر گفت: یکی از مهم ترین مؤلفه های دولتمرد جامعه اسلامی، برخورداری از خصیصه هایی چون تعهد، تخصص، صداقت، مجاهدت خستگی ناپذیر، قانون مداری و مردم محوری است که این ویژگی ها به شکل برجسته و بارز در دو شهید والامقام انقلاب اسلامی یعنی شهیدان رجایی و باهنر مشهود بود.

 

وی با اشاره به این که در نظام حکمرانی و امر خدمت رسانی، توجه معقول، منطقی و هدفمند به همه عرصه های فرهنگی، اقتصادی، اجتماعی و سیاسی باید در دستور کار دولتمردان باشد، افزود: هر چند در شرایط کنونی، اولویت نخست دولتمردان باید تلاش خستگی ناپذیر در راستای حل مشکلات اقتصادی جامعه باشد اما این مساله نباید باعث شود که از اهمیت و ضرورت کارهای فرهنگی در کشور غفلت صورت گیرد.

 

این کارشناس فرهنگی با بیان این که از نگاه مقام معظم رهبری، مسأله‏ فرهنگ و تعلیم وتربیت، مسأله‏ اول در نظام اسلامی است، گفت: رهبر معظم انقلاب در یکی از بیانات خویش تأکید می کنند:"ما فرهنگ را بستر اصلی زندگی انسان می‏دانیم؛ نه فقط بستر اصلی درس خواندن و علم آموختن. فرهنگ هر کشور، بستر اصلی حرکت عمومی آن کشور است. حرکت سیاسی و علمی‏اش هم در بستر فرهنگی است"

 

وی بیان داشت: رصد و پایش وضعیت فرهنگی کشور و تلاش در راستای گفتمان سازی و جریان سازی در این مقوله از جمله مهم ترین تکالیف دولت در بخش فرهنگی است که متأسفانه در گذشته تا حدودی نسبت به این قضیه کم کاری و کم لطفی صورت می گرفت و لذا شرایط امروز کشور می طلبد که عقب اُفتادگی ها و ضعف ها در این زمینه جبران شود.

 

بابایی همچنین خاطرنشان کرد: از سوی دیگر حمایت از جوانان مؤمن و انقلابی که با تعهد و خلاقیت خود در عرصه فرهنگی به مجاهدت می پردازند، یکی دیگر از وظایف و تکالیف دولت در نظام جمهوری اسلامی است که امیدواریم این دولت در این زمینه کارنامه خوبی از خود به یادگار بگذارد.

کد خبر 1209519

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha