لزوم توجه به سه موضوع«شکوفایی، تربیت و عدالت»/ از ظرفیت مردم و خیرین استفاده شود

نوری با بیان اینکه جهت موفق شدن آموزش و پرورش در راستای حکمرانی متعالی امام زمان(عج) باید به سه موضوع «شکوفایی، تربیت و عدالت» توجه شود، گفت: از ظرفیت خیرین برای کم کردن مدارس مختلط استفاده کنید.

به گزارش خبرگزاری شبستان از بیرجند، «یوسف نوری» شامگاه (۴ شهریور) در جمع فرهنگیان و خیرین مدرسه ساز شهرستان قائنات اظهار داشت: این هفته به دلیل شهادت ۲ نفر از معلمان بزرگوار شهید رجایی و شهید باهنر به نام هفته دولت نامگذاری شده است.

 

وزير آموزش و پرورش ادامه داد: شهیدان رجایی و باهنر پای درس علمای بزرگی نشسته بودند و از همه چیز گذشتند و با نفسی مطمئنه و اطمینان قلب و ذکر خدا به سوی خدا بازگشتند و اگر همانند این شهیدان بزرگوار خالصانه کار کنیم خداوند نیز الطاف خود را شامل حال ما می کند.

 

وی با تاکید بر اینکه باید نظام تربیتی خود را بر اساس حکمرانی متعالی امام زمان(عج) و اسلام تدوین کنیم، افزود: نظام تربیتی ما نباید سرچشمه در برنامه های تحول اداری مدیریت مدرن متاثر از لیبرالیسم غرب داشته باشد و باید این نظام اصلاح شود.

 

نوری به سه موضوع مهم جهت موفق عمل کردن آموزش و پرورش اشاره کرد و گفت: به سه موضوع مهم «شکوفایی، تربیت و عدالت» در این زمینه باید توجه شود و بدانید عدالت پیوست تمامی اعمال محسوب می شود و ذیل عدالت اجتماعی و عدالت تربیتی باید اقداماتی انجام شود.

 

وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: اگر می خواهیم فردا به امام زمان(عج) پاسخ دهیم باید در شکوفایی علم، تربیت و برپایی عدالت کوشا باشیم.

 

وی با بیان اینکه به مردم نه به عنوان توده بلکه به عنوان رکن اصلی انقلاب نگاه کنید، افزود: به همان حرفی که امام راحل فرمود در خصوص مردم و اهمیت توجه به آنان عمل کنید.

 

نوری با اشاره به اینکه مردمی سازی در تمام ارکان نظام به خصوص آموزش و پروش باید ساری و جاری شود، گفت: مردم به ما اطمینان دارند و باید پای مردم را نه تنها برای انجمن اولیا و مربیان برخی در سایر موضوعات به مدارس باز کنید.

 

وزیر آموزش و پرورش در ادامه تاکید کرد: دست مردم را برای کارهای خِیر باز بگذارید البته نه برای سودجویی کردن.

 

وی با بیان اینکه خراسان جنوبی مفاخر علمی بسیاری دارد، افزود: از جمله می توان به استاد «غلامحسین شکوهی» اشاره کرد و انسان های بزرگی از این استان در بخش های مختلف فعالیت دارند.

 

نوری با اشاره به اینکه آموزش و پرورش در مسیر اجرای عوامل حکمرانی متعالی قرار گرفته است، گفت: دولت سیزدهم اراده بر اجرای این کار دارد و اعلام می کند که مجری فرامین مقام معظم رهبری است و «اولی الامر منکم» را محقق می کند.

 

وزیر آموزش و پرورش بیان کرد: در سفرهای استانی دولت سیزدهم هزاران میلیارد تومان به استان ها تزریق کرد و این اعتبارات از مدیریت منابع حاصل شده است و 28 هزار میلیارد تومان در این راستا به پروژه های زیرساختی آموزش و پرورش اختصاص داده شد.

 

وی با بیان اینکه در طول تاریخ انقلاب رکورد کسب مدال دانش آموزی را در حوزه المپیاد زدیم، افزود: در این راستا یک بخش از فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص تولید و دانش بنیان تحقق پیدا کرده است.

 

نوری با اشاره به اینکه خراسان جنوبی در سفرهای بعدی رئیس جمهور مورد توجه خاص قرار خواهد گرفت، گفت: رئیس جمهور در خصوص خراسان جنوبی فرمودند که این استان تولیدات فرهنگی دارد و منظور ایشان معلمان است.

 

وزیر آموزش و پرورش در پایان بیان داشت: مشکلاتی وجود دارد و به تدریج برطرف خواهیم کرد و از ظرفیت خیرین برای کم کردن مدارس مختلط استفاده کنید و با تعامل یکدیگر باری از مشکلات مردم بردارید و بدانید اکنون در «جهاد علمی» قرار داریم.

 

 

 

کد خبر 1209520

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha