رمان «خیلی شبیهِ هستی» منتشر می‌شود

«مریم اسمعیل زاده» یکی از جوان ترین نویسندگان مجموعهٔ ادبیات خلاق نخستین رمان خود را با عنوان «خیلی شبیهِ هستی» بزودی راهی بازار کتاب می کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اردبیل، «مریم اسمعیل زاده» متولد 1381 از اردبیل فعالیت های ادبی خود را از سال 1395 در سن 14 سالگی با مجموعهٔ ادبیات خلاق به سرپرستی «وحید ضیائی» شروع کرد او طی دوره‌های مختلف از جمله: شرح انگیزشی غزلیات حافظ - نگاهی به اشعار نظامی - سبک شناسی - شخصیت پردازی - ادبیات معاصر نثر و... در بهمن سال 98 نگارش کتاب خود را آغاز کرد.

 

«خیلی شبیهِ هستی» روایت زنی روستایی است با نام شهناز که پس از فوت همسرش دچار اختلال روانی شده و در بیمارستان روانی بستری است. روایت داستان بیشتر تخیلات ذهن پارانوئید شهناز است که در توهماتش دختر خردسالش را بزرگ می کند، عاشق می شود و ... . داستان با روایتی خطی آغاز می شود روایتی که رفته رفته مخاطب را متوجه ایراداتی در ساختار زمانی رویدادها، سوگیری جانبدارانه شخصیت‌ها و درام هایی انتزاعی می کند. درون مایه انتقادی اثر در لایه زیرین متن فشارهای روانی که به زن روستایی پس از فقدان همسر وارد می شود و همچنین به واسطه روایت تخیلات او در باب جوان شدن دختر خردسالش، فشارهای اجتماعی بر یک دختر جوان را هدف قرار داده و رویکرد ایدئولوژیک اثر از نوع سوم است. رویدادهای اجتماعی و ایدئولوژیک در روند داستان نقشی ندارند اما از خلال درام ها به اهمیت آنها در زندگی یک زن ایرانی پرداخته شد.

 

نویسنده در این اثر با بکارگیری تکنیک کابوس نویسی و انتخاب درام های روانی در خط روایی ما را با داستانی ملموس و در عین حال سوررئال سرگرم می کند.

کد خبر 1209756

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha