دولت در انتقال پادگان به تعهدات خود عمل نکرد

حسنی صفت از انتقال پادگان ۰۴ بیرجند به عنوان زخم ۲۰ ساله یادکرد و گفت: متأسفانه دولت (راه، مسکن و شهرسازی) برای انتقال پادگان به تعهدات خود عمل نکردند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، رئیس شورای شهر بیرجند امروز (۵ شهریور) در جلسه شورای شهر بیرجند از انتقال پادگان ۰۴ بیرجند به عنوان زخمی کهنه و از خواسته های به حق مردم یاد کرد و اظهار داشت: متأسفانه انتقال پادگان به دلیل عدم اجرای تعهدات دولت (راه، مسکن و شهرسازی) محقق نشده است.

 

دکتر «رضا حسنی صفت»به استناد سخنان یکی از عوامل پادگان در تهران گفت: هزینه و پولی به ارتش برای تخلیه داده نشده است و برای تخلیه پادگان به نرخ روز باید تعهدات پرداخت شود.

 

وی تأکید کرد: پادگان باید به نفع مردم تخلیه شود و نباید متراکم سازی، تجمل سازی و... در آن انجام شده که نفعی برای شهروندان و عموم مردم نداشته باشد چرا که از حدود 20 سال گذشته مردم به دنبال تخلیه پادگان و تبدیل شدن آن به زیرساخت‌های شهری هستند.

 

وی گریزی به نبود آمار درست از درختان خشک شده پادگان زد و گفت: آمار درستی از درختان خشک شده وجود ندارد اما بر اساس تأکیدات دستگاه‌های دولتی پنج هزار و 400 اصله درخت با عمر و قطر بالا در پادگان خشک شده است که با توجه به خشک شدن تعداد زیادی از درختان در تاریخ 25 مرداد ماه امسال با توجه به ابلاغ دستگاه قضا تعدادی کارشناس دادگستری برای صحت و سقم موضوع ورود کرده که متأسفانه اجازه ورود به پادگان برای بررسی مشکل به آنها داده نشد.

 

رئیس شورای شهر بیرجند یادآور شد: علاوه بر پنج هزار و 400 اصله درخت، 61 اصله درخت هم در محل کوی سازمانی پادگان خشک شده که پس از برگزاری جلسه در کمیسیون اشجار کارشناسان علت خشک شدن درختان را عدم آبیاری مناسب اعلام کردند که این رأی مورد اعتراض کارشناسان حقوقی ارتش قرار گرفت و در حال حاضر منتظر جواب اعتراض هستیم.

 

حسنی صفت با توجه به عدم همکاری ارتش برای ورود کارشناسان دستگاه قضایی افزود: متأسفانه برخی دستگاه‌های اجرایی دستور قوه قضاییه را انجام نمی دهند که تبعات آن به سمت شهرداری و شورا برمی گردد و شهروندان شهرداری و شورا را مقصر می دانند.

 

وی با اشاره به سفر رئیس جمهور به استان گفت: آنچه کشور و شهر ما را در آینده نه چندان دور با مشکل مواجه می کند بحران آب است که این مهم در مقوله آسیب های اجتماعی هم مؤثر است.

 

حسنی صفت از مشکلات و مطالبات مردم به دوبانده نبودن راه زمینی استان، نبود راه هوایی مناسب با توجه به بعد مسافت تا اولین مراکز درمانی تخصصی، نبود راه ریلی مناسب و... اشاره کرد و از رسانه ها خواست به این مقوله مطالبه گری در سفر رئیس جمور پرداخته شود.

 

به گفته وی ورودی راههای استان متناسب با مرکز استان و شهرهای هم تراز با ما نیست در حالی که اختصاص بودجه، طراحی و ساخت از وظایف دولت و حاکمیت بوده و تحقق این مهم از مطالبات به حق مردم و شهرداری است.

 

در ادامه یکی از اعضای شورای شهر یادآور شد: باید از سفر رئیس جمهور به بهترین نحو استفاده کرد چرا که شهرداری به تنهایی قادر به حل برخی معضلات شهری نیست، به طور مثال می توان به مسکن ملی، اراضی زعفرانیه، اراضی پادگان و... اشاره کرد که مسایلی را برای شهر به وجود آورده و ناخواسته بر بودجه های شهرداری تحمیل می شود که باید شورای شهر تلاش خود را برای دریافت سهم از دولت انجام دهد.

 

«مرتضی یزدان شناس» با بیان اینکه چهار تقاطع غیرهمسطح برای ترافیک لازم است، گفت: باید پیگیری های لازم برای جذب اعتبارات ملی و تأمین اعتبار در این زمینه صورت گیرد.

 

وی کمک به شهرداری ها توسط منابع دولتی را خواستار شد و افزود: متأسفانه تاکنون کمک دولتی به شهرداری نشده و یا در حد بسیار ناچیز بوده است و امید است برای یپیشبرد اهداف و رفاه حال شهروندی این مهم محقق شود.

 

وی با اشاره به خشکسالی های چند ساله و صدمات جبران ناپذیر ناشی از خشسکسالی به فضای سبز گفت: باید برای انتقال پساب و پایداری فضای سبز و.... بودجه ملی اختصاص یابد که رئیس شورای شهر خواستار ارائه مستندات لازم در این زمینه به شورا برای قرار گرفتن در لیست مطالبات شد.

 

رئیس کمیته فرهنگی، ورزشی و اجتماعی شورای شهر در ادامه خواستار مشخص بودن درصد بودجه های فرهنگی، ورزشی و اجتماعی شد که یزدان شناس یکی از اعضا استفاده از بودجه شهرداری در کمیسیون ها را خلاف مقررات دانست و این اقدام را باعث بروز مشکل عنوان کرد.

 

شهردار بیرجند هم با بیان اینکه این مهم باید در بودجه پیش بینی شود، گفت: درصد بندی و اختصاص ارقام در این سه مبحث دست شورا و شهرداری را برای انجام کار می بندد و قابل اجرا نیست.

 

«عباس سروری» یکی از اعضا هم نبود کمیسیون ورزشی را ظلم به ورزشکاران دانست و گفت: باید بودجه مشخص و شفاف بوده و عدالت در این زمینه رعایت شود.

 

«فاطمه زهرا هلال» هم با بیان اینکه غیر از سرفصل بودجه نمی توان کار کرد، گفت: در برنامه بودجه سال آینده می توان این پیشنهاد را برای عملیاتی شدن در قانون مشخص کرد که پس از بحث و تبادل نظر به این پیشنهاد، چهار نفر اعضا مخالف و چهار نفر موافق بودند.

 

در ادامه برخی موارد فرهنگی مانند اختصاص سه میلیارد و 625 میلیون ریال برای بودجه دانشگاه علمی کاربردی شهرداری پیشنهاد شد که پس از بحث و تبادل مورد تأیید شورا قرار گرفت. بخشودگی بدهی هیأت ابوالفضلی نیز مورد بحث قرارگرفت و مقرر شد در جلسه آینده رأی گیری شود.

 

شهردار در پایان بیرجند نظارت و قانون گذاری را از شئونات شورا اعلام کرده و خطاب به رئیس شورای شهر گفت: برخی اعضای شورا در کارهای اجرایی شهرداری دخالت می کنند که این مهم خلاف قانون است.

 

در ادامه کلیپی از عملکرد شهرداری و وضعیت فضای سبز و ... به نمایش گذاشته شد که در این کلیپ تعدادی اساتید دانشگاه خشکسالی های چند ساله، اقلیم منطقه و.... را در شادابی فضای سبز مؤثر دانستند.

 

 

کد خبر 1209820

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha