عملکرد سامانه «نان» با حضور معاون فناوری و نوآوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری بررسی شد

روند عملیاتی سازی سامانه «نان» (نظام ایده ‌ها و نیازها) با حضور معاون فناوری و نوآوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری بررسی شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، روند عملیاتی سازی سامانه «نان» (نظام ایده ‌ها و نیازها)، امروز (شنبه 5 شهریور) در جلسه ای با حضور معاون فناوری و نوآوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری بررسی شد.

«علی خیرالدین»، در این جلسه با گرامیداشت هفته دولت گفت: درگاه آشنایی با نخبگان و آینده‌ سازان «دانا» با هدف معرفی دانشمندان و نمایه ‌سازی فعالیت ‌های پژوهشگران ایرانی به زبان های فارسی و انگلیسی به زودی راه ‌اندازی خواهد شد و این ماموریت نیز به موسسه ISC محول شده است.

معاون فناوری و نوآوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با تبریک انتصاب شایسته «سید احمد فاضل زاده» به عنوان رئیس جدید موسسه ISC افزود: در پی تاکیدات وزیر علوم، تحقیقات و فناوری مبنی بر پیاده ‌سازی کامل نظام ایده‌ ها و نیازها و برنامه‌ ریزی برای استفاده کامل از ظرفیت ‌های قانونی در توسعه و تکمیل آن از جمله وظایفی است که بر عهده دبیرخانه است.

وی اضافه کرد: نظام ایده ‌ها و نیازها بخشی از نظام ملی نوآوری است و اساتید و روسای دانشگاه ها می توانند پیشنهاد دهنده نیازها در این سامانه باشند.

«سید احمد فاضل زاده» نیز در این جلسه گفت: برگزاری کارگاه های تخصصی آموزشی بین المللی، بازنگری در تشکیلات ساختاری و بودجه مورد نیاز برای نظام ایده ‌ها و نیازها باید مورد بررسی قرار گیرد.

رئیس جدید موسسه ISC افزود: تشکیل یک تیم تخصصی نرم افزاری و تیم پشتیبانی با نیروی انسانی متخصص نیز در این میان ضروری است.

خاطر نشان می شود، نظام ایده‌ها و نیازها زمینه ‌ای برای ارتباط نیازهای مختلف با تحقیقات و مراکز تحقیقاتی کشور، دانشگاه ها و پارک های علم و فناوری است و متخصصان نیازهای خود را در حوزه ‌های مختلف اجتماعی و صنعتی در این سامانه می توانند به ثبت برسانند و این سامانه از سه بخش ارائه ایده و نیاز، محصول و اشتغال دانش بنیان تشکیل می شود.

کد خبر 1209876

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha