متناسب‌سازی امکانات در ۲ طرف مرز‌ها برای تسهیل تردد زائران اربعین‌ حسینی

مخبر دزفولی از متناسب‌سازی امکانات بین ۲ طرف مرزها و ایجاد گذرگاه‌های جدید برای تسهیل تردد زائران اربعین حسینی خبر داد و گفت: پیش‌بینی ما حضور پنج میلیون نفر زائر در مراسم اربعین حسینی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اهواز، «محمد مخبر دزفولی» عصر امروز (شنبه ۵ شهریور) در سفری یک روزه به خوزستان جهت بازدید از روند خدمات رسانی و تردد زائران اربعین حسینی وارد پایانه مرزی چذابه شد و مورد استقبال صادق خلیلیان استاندار خوزستان قرار گرفت.

 

معاون اول رئیس جمهور در حاشیه این بازدید در جمع خبرنگاران اظهار کرد: با توجه به تعطیلی ۲ ساله اربعین حسینی به دلیل کرونا، سال جاری انگیزه‌ها برای شر‌کت در این مراسم بسیار بالا بوده و دولت نیز از ابتدا کارهای سنگینی را برای بهتر برگزار شدن این مراسم انجام داده است.

 

وی افزود: متناسب سازی امکانات بین ۲ طرف مرز و ایجاد گذرگاه‌های جدید از جمله اقداماتی بود که برای تسهیل تردد زائران انجام شد، همچنین امکانات خوبی در مرز خسروی تدارک دیده شده و کسانی که امکان عبور از این مرز برای آنها میسر است از این مرز برای تردد استفاده کنند.

 

مخبر با بیان اینکه در غرب نیز مرز تمرچین راه‌اندازی شده و وضعیتی خوبی دارد و در مرز مهران نیز تدارکات خوبی دیده شده و مشکلات قبلی مانند جاده، پارکینگ و آب حل شده است اضافه کرد: در سال جاری به علت گرمای زیاد تدارک آب، تونل‌های سردکننده، کانکس‌های سرد و مه‌پاش در میسرها تدارک دیده شده است.

 

وی با اشاره به اینکه مراسم اربعین حسینی یک حرکت مردمی بوده و مردم باید به صورت فعال و وسیع در این مراسم شرکت کرده و دولت نیز پشتیبانی لازم را انجام می‌دهد تصریح کرد: طبق دستور ریاست جمهوری حداکثر تلاش‌ها برای سفر ارزان، آسان و ایمن در حال انجام است ولی بخش زیادی به کمک‌های مردم برمی‌گردد.

 

معاون اول رئیس جمهور با بیان اینکه زوار نیز سفرهای خود را به گونه‌ای تنظیم کنند که ترددشان در زمان‌هایی که شلوع نیست انجام دهند تا سفری راحت‌تر داشته باشند ابراز کرد: پیش‌بینی ما حضور پنج میلیون نفر زائر در مرز‌ها برای حضور مراسم اربعین حسینی است.

 

وی با اشاره به اینکه در بحث بهداشت و درمان کارهای خوبی شده ولی مردم نیز باید رعایت کنند چراکه در عراق محدودیت پذیرایی وجود دارد یاد آور شد: هماهنگی‌های لازم با دولت عراق برای تسهیل تردد زایران اربعین حسینی انجام شده است.

 

مخبر در ادامه این سفر عازم پایانه مرزی شلمچه خواهد شد و ضمن بازدید از زیرساخت های دو پایانه مرزی خوزستان از مواکب مستقر در مرزها بازدید و با مردم و مسئولان محلی گفت‌وگو خواهد کرد.

 

کد خبر 1209913

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha