آرامش، صمیمیت و تعالی  از ارکان خانواده موفق است

صادقیان با بیان اینکه آرامش، صمیمیت و تعالی از ارکان خانواده موفق است؛ گفت: خانواده‌ای پایدار است که معنویت در زندگی آنها معنا داشته باشد، و اگر این خانواده متعالی نباشد، به رشد مطلوبی نخواهد رسید.

به‌گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد «حمید صادقیان» امروز یکشنبه (۶ شهریور) در کارگاه "خانواده موفق"  که در اردوگاه جواد‌الائمه(علیه‌السلام) برگزار شد؛ آرامش، صمیمیت و تعالی را از ارکان خانواده موفق برشمرد و ابراز کرد: خانواده‌ای پایدار است که معنویت در زندگی آنها معنا داشته باشد، و اگر این خانواده متعالی نباشد، به رشد مطلوبی نخواهد رسید.

 

این کارشناس خانواده با بیان اینکه زن و مرد بعد از ازدواج سه نفر می‌شوند، که رابطه نقش سوم را، بین زوجین ایفا می‌کند، از اساسی‌ترین اصول زندگی انسان به شمار می‌آید؛ گفت: با استناد به آیه شریفه " أَنۡ خَلَقَ لَكُم مِّنۡ أَنفُسِكُمۡ أَزۡوَٰجٗا" خداوند مودت را، بین زن و مرد قرار داد، تا سبب ریشه‌دار شدن و عمق یافتن محبت دو طرفه در دل زوجین شود، تا به زندگی پایدار بیانجامد.

 

وی با تاکید بر اینکه مودت و محبت یکی از نعمت‌های الهی است که مسبب شادی و شادکامی می‌شود و زوجین باید در حفظ این نعمت الهی بکوشند؛ افزود: دعوا نمک زندگی نیست، خشم منطق خاصی ندارد، و با این باور اشتباه که دعوا نمک زندگی است، خودمان را گول نزنیم، بلکه به طور جدی به فکر رفع مشکلات و ریشه‌یابی آن باشیم.

 

صادقیان با بیان اینکه لذت بردن از کنار هم، عیب‌پوشی و بیان خوبی‌ها، بخشش و مراقبت از همسر، بیان شفاف احساسات، حل مشکلات و اختلافات به طور مسالمت‌آمیز و نیز همراهی برای رشد یکدیگر، بقا، فرزند آوری و وفاداری از نشانه‌های سلامت رابطه است؛ گفت: نباید در زندگی دچار تعمیم افراطی شویم، افرادی که چنین خطایی را، در ذهن خود پرورش می‌دهند، مشکلات زندگی را شدیدتر از مقدار واقع می‌بینند، که همین افکار باعث بروز خشم می‌شود، و راهکار درمان آن مراقبت از افکار است.


وی در پایان افزود: با قهر، بدبینی و گریه اقتدار مردان را نشکنید، زیرا شکستن اقتدار مرد، حمایت او را از خانواده سلب خواهد کرد.


گفتنی است؛ ویروس ها و ویتامین های زندگی مشترک، شیوه های ابراز محبت، اعتماد و نقش آن در روابط، مرزهای زندگی مشترک، تکنیک های کنترل خشم، چیستی تعارض زوجین، زمینه های تعارضات زوجین، مسائل پنهان در تعارضات، شش قانون اساسی در حل تعارضات زوجین، نقش زن و مرد در زندگی، تعریف بی وفایی، آسیب های بی وفایی و شباهت ها و تفاوت های شیرین و جاذب زن و مرد از سرفصل‌های کارگاه "خانواده موفق" می‌باشد.

 

انتهای پیام/

کد خبر 1210095

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha