عمل جراحی عروق بیماران دیالیزی با پیوند رگ مصنوعی

رئیس دانشگاه علوم پزشکی آبادان از انجام عمل جراحی عروق بیماران دیالیزی با پیوند رگ مصنوعی و پورت‌گذاری و تعبیه کاتتر دائم عروقی بیماران شیمی درمانی برای نخستین بار در جنوب غرب خوزستان خبر داد.

«سید محمد محمدی» امروز (یکشنبه ۶ شهریور) در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در منطقه آزاد اروند، از انجام عمل جراحی عروق بیماران دیالیزی با پیوند رگ مصنوعی و پورت‌گذاری و تعبیه کاتتر دائم عروقی بیماران شیمی درمانی برای نخستین بار در جنوب غرب خوزستان خبر داد.  

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی آبادان اظهار کرد: این عمل توسط دکتر میلاد صرافی، فوق‌ تخصص جراحی عروق در اتاق عمل  بيمارستان آیت‌ الله طالقانی آبادان انجام شد.

 

وی با بیان اینکه یکی از راه‌های دسترسی به گردش خون بيمار برای انجام همودياليز، استفاده از کاتترهای وريدی موقت و دائمی است افزود: به تازگی در آبادان علاوه بر انجام کاتتر وريدی موقت، کاتتر دائم و همچنین عمل جراحی فیستول در ناحيه دست (ارتباط بين یک شريان و یک وريد از طریق جراحی) نيز انجام می شود و بيماران ديگر نياز به مراجعه به مركز استان ندارند.

 

محمدی تصریح کرد: طی ۲ روز با توجه به ویزیت بیماران در کلینیک تخصصی و فوق‌ تخصصی بیمارستان آیت‌ الله طالقانی، برای تعدادی بیمار  پورت‌ گذاری شیمی درمانی، تعبیه کاتتر دائم دیالیز و فیستول وریدی شریانی اجرایی شد.

 

وی با بیان اینکه بهترین راه دیالیز از طریق رگ‌های خود بیمار است اضافه کرد: شریان و ورید پیوند داده و بعد از آماده‌سازی پیوند، بیمار برای دیالیز از فیستول مذکور معرفی می‌شود.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی آبادان ادامه داد: اولین بار برای بیماری ۲۵ ساله (نابینا و ناشنوا) گرافت شریانی وریدی را تعبیه کردیم و در این مدت ۲۱ عمل داشته‌ایم که امیدواریم بتوانیم قدم‌های خوبی در  این زمینه برداریم.

 

وی یاد آور شد: با توجه به اینکه بیمارستان ست‌های واریس را نیز تهیه کرده است امیدوار هستیم که بتوانیم عمل‌های واریس را هم در این مرکز درمانی انجام دهیم.

 

کد خبر 1210134

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha