سیاستگذاری های نادرست موجب خروج پزشکان از سیستم دولتی شده است

دیدبان با بیان اینکه سیاستگذاری های نادرست موجب خروج پزشکان از سیستم دولتی شده است گفت: مالیات ۳۵ درصدی، داشتن سقف حقوق و تأخیر در پرداخت ها سبب شده تا پزشکان تمایلی به فعالیت در بخش دولتی نداشته باشند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از قزوین، «عبداله دیدبان» در نشست خبری که امروز (یکشنبه ۶ شهریور) در سالن جلسات دانشگاه علوم پزشکی قزوین برگزار شد، بیان کرد: در طی یکسال اخیر پروژه های مختلفی در حوزه سلامت به بهره برداری رسیده که یکی از پروژه ها مرکز دیالیز تاکستان است که با ۲۵ تخت به بهره برداری رسیده، همچنین بخش بیماران خاص شامل تالاسمی و هموفیلی در بیمارستان ولایت پروژه دیگری است که مورد بهره برداری قرار گرفته است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قزوین ادامه داد: اقدام مهم دیگر خرید ساختمان مناسب برای بیمارستان اعصاب و روان استان بود، تنها مرکزی که در این حوزه ارائه خدمات می دهد در بیمارستان ۲۲ بهمن بوده و قدمت آن به ۱۰۰ سال می رسد و مالکیت آن هم متعلق به راه آهن است.

 

* بهره برداری از ساختمان جدید بیمارستان اعصاب و روان در آینده نزدیک

وی اعلام کرد: ساختمان مناسبی با مساحت ۶ هزار ۳۰۰ مترمربع خریداری شده که در حال آماده سازی است و طی چند ماه آینده مرکز اعصاب و روان به آنجا منتقل می شود در حال حاضر برای این منظور ۶۰ تخت داریم که این تعداد کم است و در ساختمان جدید حدود ۱۵۰ تخت آماده می شود که مشکل اعصاب و روان در استان حل می کند.

 

دیدبان تصریح کرد: اقدام دیگری که در استان انجام شده خرید دستگاه ام آر آی برای تاکستان است که به زودی راه اندازی می شود و همچنین دستگاه ام آر آی بیمارستان شهید رجایی هم به بهره برداری رسیده و در حال ارائه خدمات است.

 

وی گفت: افتتاح درمانگاه قلب و عروق و چشم در آوج اقدام مهم دیگری در یکسال اخیر است و آزمایشگاه هورمون شناسی هم در آوج راه اندازی شده و به مردم خدمات ارائه می دهد؛ پایگاه فوریت های کلنجین هم افتتاح شده که آنجا هم محل دورافتاده ای است که واجب بود چنین پایگاهی در این مکان باشد.

 

* اجرای طرح دارویاری از قاچاق دارو جلوگیری می کند

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قزوین گفت: اقدام دیگری که در اواخر کار است، توسعه اورژانس، آزمایشگاه و مرکز تکامل بیمارستان قدس در قزوین است و به زودی به بهره برداری می رسد و بخش کودکان با ظرفیت ۲۲ تخت و یک بخش استاندارد و عمومی بوده که به بیمارستان اضافه می شود.

 

وی در ادامه توضیح داد: ۲طرح خوب هم در کشور و همچنین در استان در حال اجراست که یک مورد نسخه الکترونیک است که در استان نهادینه شده و دانشگاه علوم پزشکی در کشور در این امر پیشرو بوده و طرح بسیار مهم دیگر که در حال اجراست طرح دارویار است که واجب بود این طرح اجرایی شود.

 

دیدبان خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه قاچاق دارو و مصرف بی رویه دارو به دلیل ارزانی دارو صورت می گیرد طرح دارویار از این موارد جلوگیری می کند.

 

* سیستم دولتی موجب شده پزشکان ما فراری شوند

وی در پاسخ به سوالی در خصوص نبود پزشک متخصص در روستاها اظهار کرد: ما هم تمایل داریم پزشکان متخصصان به روستاها رفته و خدمات ارائه دهند، ولی ما کمبود پزشک طرحی داریم و پزشکی که طرحش تمام شده و تعهداتی ندارد، نمی رود در روستا ارائه خدمت داشته باشد.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قزوین افزود: سیستم دولتی موجب شده پزشکان ما فراری شوند، تعرفه های غیرواقعی، مالیات ۳۵ درصدی و داشتن سقف حقوق و تأخیر در پرداخت ها سبب شده تا پزشکان تمایلی به فعالیت در بخش دولتی نداشته باشند.

 

وی گفت: سیستم آموزش پزشکی از افتخارات نظام است و در تمام دنیا زبانزد است، همه پزشکان ایرانی حاذق هستند و در عمل می خواهند این مولفه قدرت و افتخار را به هر دلیلی نابود کنند و بسیاری از اساتید دانشگاه های ما از سیستم دولتی خارج شدند و مهاجرت کردند و با توجه به سیاستگذاری های نادرستی که طی چند سال انجام شده و فشار غیرعادی که به پزشکان وارد کردند باز ما انتظار داریم اینها مسئولیت اجتماعی را بپذیرند.

 

* خطر کرونا همچنان وجود دارد

دیدبان در ادامه در خصوص وضعیت ابتلا به کرونا در استان اظهار کرد: در بحث کرونا وضعیت به ثبات رسیده و کاهش را به لحاظ ابتلا شاهد هستیم در استان شهر قرمز نداریم و شهرهای ما نارنجی و تعدادی زرد هستند.

 

وی یادآور شد: خطر کرونا همچنان وجود دارد و باید رعایت کرد تا زمانی که ابتلاها چشمگیر نباشد و متأسفانه کمترین میزان رعایت پروتکل های بهداشتی را در استان قزوین شاهد هستیم.

 

کد خبر 1210158

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha