برگزاری اجلاسیه کنگره میرزاکوچک خان در برج میلاد تهران

ثقتی از برگزاری اجلاسیه کنگره میرزاکوچک خان در برج میلاد تهران چهارشنبه (۹شهریور) خبر داد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از رشت، « رضا ثقتی» امروز( یک‌شنبه، ۶ شهریور) در جمع خبرنگاران اظهار کرد: به مناسبت یکصدمین سال شهادت میرزاکوچک خا کنگره بین المللی این روحانی شهید در حال انجام است.


مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با بیان اینکه این کنگره توسط وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با محوریت و میزبانی استان گیلان برگزار می شود افزود: در این کنگره بالغ بر 70 برنامه در بخش های مختلف فرهنگی، هنری، تولید محتوا، سمعی و بصری،گردشگری و عمرانی و... پیش بینی شده است.


وی یکی از برنامه های مهم این کنگره را برگزاری چهار اجلاسیه در برج میلاد تهران، قم، عراق و اجلاسیه پایانی که در تالار مرکزی رشت اتفاق می افتد عنوان کرد و گفت: نهم شهریورماه راس ساعت 17 اجلاسیه تهران با حضور مقامات کشوری و لشکری و چهره های برجسته فرهنگی هنری و مدیران و مسئولان و اعضای شورای فرهنگ عمومی گیلان و .... برگزار می شود.

 

ثقتی با بیان اینکه بخش های مختلفی برای این کنگره پیش بینی شده است تصریح کرد: رونمایی از چند رویداد این کنگره،  تجلیل از شخصیت ها و چهره هایی که به بازشناسی شخصیت میرزاکوچک خان و نهضت جنگل کمک کردند،  اجرای سمفونی سوگواره شهید میرزا و سخنرانی شخصیت های مهم کشوری از جمله برنامه های این کنگره است. 


مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلا یکی از رسالت ها و تعهدات دولت مردمی را پرداختن به مشاهیر و مفاخر مبارز و هویت ساز و تاریخ ساز کشور عنوان و بیان کرد: در گیلان هم بارزترین چهره مبارز و چهره مقاوم کشورمان شهید میرزاکوچک خان جنگلی است.


وی خاطرنشان کرد: بر اساس همین سیاست، شهید میرزاکوچک خان جنگلی بهترین نماد برای نسل حاضر وپیش رو است که با برگزاری این اجلاسیه سهم کوچکی در بازشناسی نهضت جنگل و شخصیت میرزا داشته باشیم.

کد خبر 1210290

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha