بازنگری طرح توسعه نهبندان سریعتر تعیین تکلیف شود

نخعی خواستار تعیین تکلیف سریعتر بازنگری طرح توسعه نهبندان شد و گفت: آنچه که مورد انتظار مردم و مقام معظم رهبری برای طرح توسعه بوده هنوز اتفاق نیفتاده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، « «مصطفی نخعی» صبح امروز (7 شهریور) در مراسم گرامیداشت روز نهبندان با بیان اینکه سالروز سفر تاریخی و پر برکت مقام معظم رهبری به نهبندان منشأ خدمات و برکات زیادی بود، اظهار کرد: بعد از سفر تاریخی مقام معظم رهبری طرح توسعه نهبندان به تصویب هیات دولت با اعتباری بالغ بر 60 میلیارد تومان با افق 10 ساله رسید و قرار بود تحولی را شاهد باشیم.

 

نماینده مردم نهبندان و سربیشه در مجلس افزود: کمتر از 50 درصد این اعتبار به نهبندان تعلق گرفت که در برق رسانی به روستاها، راه‌های ارتباطی، آبرسانی، زیرساخت های شهری و بازارچه مرزی کارهای خوبی صورت گرفت.

 

وی با اشاره به اینکه حضور مقام معظم رهبری در نهبندان محرومیت ها را بسیار کمتر کرد، گفت: طرح توسعه طرح بسیار خوبی بود و اتفاقات خوبی افتاد اما آنچه که مورد انتظار مردم و مقام معظم رهبری بوده هنوز اتفاق نیفتاده است.

 

نخعی افزود: حضور سازمان های توسعه ای جهت ایجاد اشتغال، افزایش سطح درآمد مردم، حمایت از صنایع فرآوری مواد معدنی، ارتقاء سطح بازارچه مرزی دوکوهانه، دوبانده کردن جاده های نهبندان و خیلی از مسائل دیگر از موارد مورد انتظار است.

 

وی با اشاره به اینکه سال قبل در سفر ریاست جمهوری به استان مجدد در جلسه با حضور رئیس جمهور موضوع نهبندان را مطرح کردیم و خواستار بازنگری در طرح توسعه نهبندان شدیم، افزود: رئیس جمهور نیز موافقت کردند که موضوع بازنگری طرح توسعه نهبندان انجام شود و در استان کارها خوب پیش رفت اما متاسفانه 10 ماه شده که به نهاد ریاست جمهوری رفته و هنوز اتفاقی رخ نداده است.

 

نماینده مردم نهبندان و سربیشه در مجلس افزود: طرح توسعه می‌تواند مسیر توسعه نهبندان را هموار کند، لذا می‌خواهیم که استاندار یک نفر را مسئول پیگیری این طرح قرار بدهد تا سریعتر تعیین تکلیف شود.

 

نخعی با بیان اینکه ما هم پیگیری مسائل مردم و توسعه شهرستان را گره به سند توسعه نزدیم و اتفاقات خیلی خوبی در شهرستان افتاده است، ادامه داد: سال 99 دانشگاه فنی و حرفه ای و سال قبل نیز مجتمع سلامت نهبندان در نهبندان راه اندازی شد و بومی گزینی دانشگاه فرهنگیان انجام شد. 

 

وی افزود: در حوزه اشتغال نیز اتفاقات خوبی در نهبندان افتاد و طلای هیرد به زودی افتتاح رسمی خواهد شد. 

 

نخعی در پایان گفت: جلسات متعددی را با شستا برگزار کردیم و به دنبال راه اندازی واحد استیل کُرد هستیم.

 

 

کد خبر 1210422

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha