همایش آموزش زبان در جهان اسلام برگزار می شود

دکتر کیانی گفت: کانون زبان با استفاده از روش های نوین بر مبنای فرهنگ ملی و بومی آماده کار معنادار برای تحکیم هویت فرزندان ایران است.

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری شبستان، نشست خبری رییس و معاونان کانون زبان ایران با محوریت تشریح برنامه ها و اقدامات کانون همزمان با هفته دولت و گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر در سالن کنفرانس کانون زبان ایران برگزار شد.

 

دکتر غلامرضا کیانی در این نشست ضمن تبریک هفته دولت گفت: از روح بلند شهیدان و امام خمینی (ره) طلب می کنیم که ما را در راه خدمتگزاری میهن استوار و مصمم و سربلند نگه دارند.

 

رییس کانون زبان ایران اظهار داشت: سال گذشته یک برنامه نسبتا روشن در بازه های سه گانه کوتاه مدت، میان مدت و بلندمدت تقدیم مدیرعامل وقت شد و در شورای سیاستگزاری کانون زبان ایران و هیئت مدیره کانون مطرح شد. بر این اساس کارهایی را با شعار محوری ایران برای کانون و کانون برای ایران شروع کردیم. این شعار بدین معنی است: اراده یک یک ما رهگشای اعتلای نهادی برای کودک امروز، نوجوان فردا و نسل آینده و سرلوحه ما کارآیی، اثربخشی نمونه محوری و نوآوری برای آینده های روشن، آرمانی و نویدبخش است.

 

وی تصریح کرد: بنده و همکارانم همه هم و غم خود را مصرف کردیم که به تک تک کلمات و عبارات این شعار وفادار بمانیم و برای تحقق آن زمینه سازی کنیم. کارها را در چهار حوزه بنیادی، نیمه بنیادی، اجرایی کوتاه مدت و ناظر به مسایل روز مد نظر قرار دادیم. همزمان که به مسایل روز می پردازیم با نگاه صنعت محور و در نظر گرفتن سند ملی برنامه درسی و سند راهبردی کانون برنامه ها را اجرا می کنیم. زمینه گفت و گوی مشترک و نزدیک کارشناسی بین دانشگاه و کانون به عنوان دو بال پژوهشی و اجرایی را فراهم کردیم. اولین نشست دانشگاهیان و کانونیان با شرکت بالغ بر 150 استاد و 200 مدیر کانون را برگزار کردیم و خروجی تبدیل به 189 عنوان پژوهشی مورد نیاز کانون و تدوین آیین نامه پژوهش های کاربردی شد.

 

وی با بیان اینکه کتابچه عملکرد یک ساله کانون زبان ایران منتشر شد، عنوان کرد: تلاش گسترده برای استفاده از نخبگان کانونی و دانشگاهی به منظور ریل گزاری فعالیت های کانون در حوزه درون داده های سیستم را داشتیم. خروجی آن تبدیل شد به معماری کلان برنامه درسی کانون زبان ایران که همه به این سند وفادار خواهیم بود. حوزه تربیت مدرس از موارد دیگری بود که مورد توجه قرار دادیم، تربیت مدرس را تغییر دادیم و مرتب ارزیابی می کنیم و آن را به روز می کنیم. سه دوره تربیت مدرس را در انگلیسی و هشت زبان دیگر کانون زبان ایران برگزار کردیم و حدود 400 -500 نفر از جوانان را با فرآیندهای شایستگی محور وارد سیستم کردیم.

 

رییس کانون زبان ایران خاطرنشان کرد: مضاعف کردن استفاده از فناوری و تکیه بر توان داخلی فناوران کانون از دیگر کارهای ما بوده است. به همت جوانان و مدیران ما هزینه های آزمون مجازی کانون زبان ایران از مبلغ حدود پنج هزار تومان به 413 تومان رسید. در حقیقت ما علی رغم تورم ها هزینه های مربوط به آزمون های آنلاین را به یک دهم رساندیم. در حوزه آموزش مجازی سیستم بهره مند تر شده است و هزینه ها علی رغم تورم به طرز معنادار کاهش یافته است. ما بخش لیسینینگ را در میان ترم و پایان ترم لحاظ کردیم و همچنین تعداد سوال ها را افزایش دادیم.

 

به گفته دکتر کیانی، در طول یک سال گذشته 5 – 6 نظرسنجی گسترده از مدرسان، کارشناسان، زبان آموزان و والدین آنها در کانون زبان ایران صورت گرفته است که بالغ بر 90 درصد افراد از اقدامات کانون رضایت داشتند.

 

وی با بیان اینکه نیروی انسانی گنجینه سازمان است، اظهار داشت: نیروهای کانون زبان ایران به سختی در طول سال در حال تلاش هستند. در یک سال گذشته نیروهای کانون زبان ایران موفق شد 205 هزار زبان آموز را به مجموعه اضافه کند و درآمد کانون علی رغم مضیقه هایی که وجود دارد در تابستان امسال نسبت به سال گذشته دو برابر شد. وقتی صادقانه با مردم حرف می زنیم و آنها را در تصمیم سازی مشارکت می دهیم، سرمایه سازمان افزایش خواهد یافت.

 

رییس کانون زبان ایران با اشاره به اینک کارگروه آمایش و بهره وری مراکز را ایجاد کردیم، بیان کرد: علی رغم تورم میزان اجاره هایی که می پردازیم نسبت به سال گذشته کمتر است. برای اولین بار در کانون زبان ایران حوزه مدیریت نظارت ارزیابی کیفیت را ایجاد کردیم. همه کارهای ما در سازمانی بر اساس برنامه محوری و برنامه عملیاتی کانون زبان است.

 

وی با بیان اینکه دو دوره تربیت مدرس را برگزار کردیم، خاطرنشان کرد: برای پاییز امسال فراخوان جدید را برای رشته های زبان انگلیسی و غیر انگلیسی اعلام می کنیم. در آذر ماه امسال کار تربیت مدرس با تغییراتی که اتفاق می افتد را خواهیم داشت و انشاءالله مدرسان جدید را به بهار سال آینده می رسانیم.

 

دکتر کیانی تصریح کرد: برای اولین بار بعد از سال ها و با پی گیری های زیاد مجوز چهار آزمون بین المللی در زبان های فرانسوی، ایتالیایی، آلمانی و روسی را گرفتیم و در آینده مجوز آزمون بین المللی زبان ترکی را نیز خواهیم گرفت. کانون زبان ایران با 96 سال قدمت این آمادگی را دارد که با به روز رسانی محتوای آموزشی زبان های خارجی با تعامل موثر با آموزش و پرورش و بخش های خصوصی و دولتی که در حوزه محتوا فعال هستند با بکارگیری از پارادایم های نوین بر مبنای فرهنگ ملی و بومی برای تحکیم هویت فرزندان ایران کارهای معنادار انجام دهد. ما همایش آموزش زبان در جهان اسلام را در آینده ای نزدیک برگزار می کنیم. معتقدیم ایران می تواند مرجعیت زبان را در سطح منطقه و در حوزه کشورهای منطقه داشته باشد.

 

دکتر کیانی با اشاره به اینکه 280 هزار نفر زبان آموز در ترم جاری داریم، بیان کرد: در یک سال آینده این عدد را از آمار قبل از کرونا نیز بالاتر خواهیم برد و در سال بالغ بر یک میلیون و 200 هزار نفر کارآموز خواهیم داشت. در حال حاضر نزدیک به سه هزار نفر مدرس و دو هزار نفر کارشناس داریم. در کل کشور در سه فاز کودک، نوجوان و بزرگسال برنامه داریم.

 

دکتر کیانی با بیان اینکه کانون زبان ایران به سایر آموزشگاه های ملی و محلی خدمت رسانی می کند، تصریح کرد: تعاملاتی با این آموزشگاه ها داریم و قرار است در آینده ای نزدیک نمایشگاهی با همکاری آموزشگاه های کشور برگزار کنیم. بر اساس توصیه مقام معظم رهبری، برنامه های زیادی برای توسعه زبان داریم. مقام معظم رهبری در حوزه تولید محتوا نیز حساسیت درستی نشان دادند و ما بر این اساس برای به روز رسانی محتوا تلاش می کنیم. در بخش برون کانونی نیز فعال شدیم و بیش از 30 تفاهم نامه با نهادها و سازمان های مختلف داشتیم.

 

 

کد خبر 1210504

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha