عملیات پروژه تعریض لاین خروجی پل قشلاق در سنندج آغاز شد

عملیات پروژه تعریض لاین خروجی پل قشلاق با حضور وزیر ورزش و جوانان و جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی در سنندج آغاز شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان در کردستان، عملیات پروژه تعریض لاین خروجی پل قشلاق با هدف کاهش ترافیک، تسهیل در عبور و مرور، افزایش شبکه معابر و افزایش ایمنی با حضور وزیر ورزش و جوانان، استاندار کردستان،معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار، معاون اقتصادی استاندار کردستان، شهردار و اعضای شورای شهر سنندج، فرماندار و جمعی از مسئولان به مناسبت هفته دولت در سنندج آغاز شد.

 

سیدانور رشیدی شهردار سنندج ظهر دوشنبه هفتم شهریور ماه در مراسم کلنگ زنی این پروژه ضمن گرامیداشت هفته دولت و زنده نگهداشت یاد و خاطر شهدای دولت، اظهار کرد: چند پروژه کلان شهری با هدف کاهش ترافیک، تسهیل در عبور و مرور، افزایش شبکه معابر و افزایش ایمنی در شهر سنندج تعریف شده است.

 

به گفته وی، رفع گره‌های ترافیکی، حذف نقاط حادثه خیز از مهمترین اهداف اجرای پروژه تعریض لاین خروجی پل قشلاق است.

 

وی خاطرنشان کرد: با توجه به قرارگیری پل قشلاق در ورودی شهر(محور سنندج -همدان) روی رودخانه قشلاق و به علت تردد بسیار زیاد ترافیک و نبود عرض مناسب سواره رو در پل موجود موجب ایجاد ازدیاد ترافیک در ساعت های اوج و به وجودآمدن قیف ترافیکی می شود.

 

شهردار سنندج افزود: ترافیک زیاد موجب تاخیر در انجام امور شهری و کاهش بازدهی، افرایش خستگی و استرس ناشی از رانندگی، افرایش آلودگی هوا و آلودگی صوتی است.

 

به گفته رشیدی، افزایش شبکه معابر، تسهیل شبکه عبور و مرور، کاهش ترافیک و افزایش ایمنی از مهمترین هدف از اجرای این پروژ‌هاست.

 

وی به مشخصات فنی پروژه پرداخت و گفت: تعریض پل قشلاق به طول 300 متر به عرض 9 متر، 3 دهنه 20 متری و 2 دهنه 18.5 متر، 20 عدد تیر بتنی پیش ساخته پیش تنیده (12 عدد 20 متری و 8 عدد 18.5 متری )، 12 عدد شمع به عمق 7 تا 23 متر و 12 عدد ستون به ارتفاع 5 متر و اجرای روسازی از مشخصات فنی این پروژه است.

 

شهردار سنندج با بیان اینکه خبرهای خوبی در زمینه عمران شهری و رفع مشکلات ترافیکی را داریم، گفت: این پروژه معارضی ندارد و در بازه زمانی 8 ماهه این پروژه به بهره برداری می رسد.

 

رشیدی اضافه کرد: این پروژه توسط شرکت بومی با اعتباری بالغ بر 25 میلیارد تومان اجرا می‌شود.

 

 

 

کد خبر 1210555

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha