۵۵ میلیارد تومان اعتبار برای محرومیت زدایی به شهرستان میامی تخصیص یافت

هاشمی گفت: ۵۵ میلیارد تومان اعتبار برای محرومیت زدایی ویژه ۳۵ روستاهای شهرستان میامی از محل سفر ریاست محترم‌ جمهوری به استان تخصیص یافت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان ، سید «محمدرضا هاشمی» در جلسه شورای اداری و آئین افتتاح و آغاز عملیات اجرایی همزمان پروژه‌های عمرانی و اقتصادی شهرستان میامی با بیان اینکه نگاه دولت سیزدهم به روستاها و حوزه تولید نگاه ویژه است، بیان کرد: ۵۵ میلیارد تومان اعتبار برای محرومیت زدایی ویژه ۳۵ روستاهای شهرستان میامی از محل سفر حجت الاسلام رئیسی به استان که آبان سال قبل صورت گرفت، تخصیص یافت.

 

استاندار سمنان با اشاره به اهم اقدامات دولت سیزدهم بیان کرد: در راستای حمایت از کشاورزان، با افزایش خرید قیمت تضمینی گندم توسط دولت از ۵ هزار تومان به ۱۱ هزار و ۵۰۰ تومان، تا کنون ۹۴ درصد مطالبات کشاورزان استان در سال جاری پرداخت شده و ۵۸ درصد خرید گندم افزایش یافته است که از اقدامات ارزنده و وعده های صادق دولت در استان است.

 

وی با بیان اینکه  خوشبختانه تاکنون بالغ بر ۶۴هزار تُن از گندم تولیدی کشاورزان استان به ارزش ۷۵۰ میلیارد تومان خریداری شده است،افزود: ۴۸ درصد گندم‌ خریداری شده در استان متعلق به کشاورزان شهرستان میامی است.

 

هاشمی به افتتاح بزرگترین طرح راهسازی شرق استان سمنان در هفته دولت سال جاری هم اشاره کرد و بیان داشت: در راستای کاهش تلفات جاده‌ای و ایمن سازی راه‌ها در استان، امروز محور عباس آباد کاهک به بهره برداری رسید.

 

استاندار سمنان تردد میلیون ها زائر رضوی از میامی و استان سمنان را مزیت ویژه دانست و تصریح کرد: باید در کنار ارائه خدمات به زائران و مجاوران حرم رضوی، از ظرفیت اقتصادی مسافران هم بهره مند شد از سوی دیگر طرح هایی مانند مسیر کاهک به عباس آباد در راستای ارتقای ایمنی سفرهای جاده ای پیگیری و اجرا شده است.

 

وی به موضوع مسکن ملی میامی نیز اشاره کرد و بیان داشت: ۱۹ هکتار زمین برای احداث ۶۲۴ واحد مسکونی طرح‌نهضت ملی مسکن در حوزه شهرستان میامی تأمین شده و آماده ساخت است.

 

استاندار سمنان با بیان اینکه  امروز بیش از ۵۰۰ میلیارد تومان پروژه عمرانی در حوزه شهرستان میامی افتتاح و کلنگ زنی خواهد شد که امری ارزشمند است،گفت:در بحث تامین آب بخش کالپوش نیز انشالله با مجتمع آبرسانی که به بهره برداری خواهد رسید امیدواریم این دغدغه برطرف شود.

 

وی افزود: تاکنون بیش از ۵۰۰ میلیارد تومان تسهیلات در حوزه تبصره ۱۸ قانون بودجه، به واحد های تولیدی و صنعتی استان پرداخت شده است.

کد خبر 1210580

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha