فلسفه وجودی کارمند در نظام اسلامی، خدمتگزاری است

حجت الاسلام خیاط گفت:در نظام اسلامی فلسفه وجودی کارمند خدمتگزاری است و اگر هرکدام از ما وظایف خود را بر این اساس به خوبی انجام دهد بنا بر فرمایش حضرت علی (علیه السلام)، امور به درستی پیش می رود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد، حجت‌ الاسلام «علی خیاط» در جلسه ای با حضور کارکنان این نهاد گفت: در نظام اسلامی فلسفه وجودی کارمند خدمتگزاری است و اگر هرکدام از ما وظایف خود را بر این اساس به خوبی انجام دهد بنا بر فرمایش حضرت علی علیه السلام، امور به درستی پیش می رود.

 

رئیس دانشگاه علوم اسلامی رضوی به محورهایی که هر کارمند در کار خود باید بدان توجه کند پرداخت و گفت: یکی از این امور مورد توجه در کار مسئولیت پذیری است و باید هر کسی مسئولیت کار خود را بپذیرد و کار خود را از دیگران مطالبه نکند یا به دوش دیگران نیاندازد.

 

حجت الاسلام خیاط به اهمیت زمان در کار اشاره کرد و گفت: خیلی از کارها زمان دارد، یا زمانش به ساعت است یا به روز یا به هفته یا ماه، اینکه یک کار در زمان خودش انجام شود خیلی خوب است ولی اگر کار را عقب بیندازید، ارزش خود را از دست خواهد داد.

 

وی به تناسب زمانی با محرم و ایام عزای حسینی، مثال اهمیت زمان در کار را به عاشورا و حسینی بودن ربط داد و گفت: افراد باید در زمان خودش از امام زمان خود حمایت می کردند، امام حسین (ع) ۶ ماه فرصت داشتند و از منابع خود به درستی استفاده کردند که این صحنه تاکنون ماندگار شده است و اگر افراد نیز به موقع کار خود را انجام می دادند چه می شد؟!

 

رئیس دانشگاه علوم اسلامی رضوی از دیگر محورهای مهم در کار را انضباط دانست و گفت: انسان باید در برخورد کاری خود انضباط داشته باشد و فرد در چارچوب ضوابط کارها را به انجام برساند که این در مقابل شلختگی است و اگر کارها بر اساس نظم و ضوابط و انضباط پیش برود، می‌توان به همه از جمله دستگاه های نظارتی پاسخ‌گو بود.

 

حجت الاسلام خیاط به محور صبوری و شرح صدر در کار اشاره کرد و گفت: شرح صدر سبب افزایش شأن فرد شده و نیز موجب می شود که خیلی از کارها به خوبی پیش برود. وی افزود: این شرح صدر در حقیقت کیمیایی ارزشمند است که سبب تکریم ارباب رجوع می شود و این نیز یکی از شاخص های مهم ادارات است.

 

وی ادامه داد: برخورد مودبانه آثار مثبت زیادی در آینده خواهد داشت و در محیط ما که با قشر دانشجو سروکار داریم این خیلی اهمیت داشته و باید مورد توجه باشد.

 

رئیس دانشگاه علوم اسلامی رضوی در باب نظارت دیگران بر کار انسان گفت: هر چه سیستم های نظارتی قوی باشد اما اگر خود انسان برای خود نظارت قائل نباشد باز کارها درست سامان نمی یابد و انسان باید اعتقاد قلبی داشته باشد که خدا او را به درستی می بیند و بر اعمال او نظر دارد.

 

حجت الاسلام خیاط افزود: کارایی درست در داشتن همین عقیده است که انسان خدا را ناظر بر اعمالش بداند و تقوا پیشه کند که چیزی غیر از این نمی تواند سبب حسن انجام کار شود، مجموعه ما از بهترین مجموعه هاست و این نعمتی است که ما باید آن را قدر بدانیم که در کجا و در چه محیطی کار می کنیم.

کد خبر 1210610

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha