رابطه فارس و «کنیا» می تواند نوید بخش فصل جدیدی در توسعه اقتصادی فارس باشد

رازقی با تاکید بر اینکه همواره در طول سالیان گذشته فارس ارتباط اقتصادی خوبی با کشورهای آفریقایی از جمله «کنیا» داشته است، گفت: توسعه و تقویت روابط تجاری و اقتصادی استان فارس و کشور «کنیا» می تواند نوید بخش فصل جدیدی در توسعه اقتصادی فارس باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «جمال رازقی» امروز (دوشنبه ۷ شهریور) در دیدار با سفیر «کنیا» در ایران که در اتاق بازرگانی فارس برگزار شد، گفت: در سال های گذشته استان فارس به عنوان معین کشور آفریقا معرفی شد که به دنبال آن هیاتی از فارس به شرق آفریقا شامل کشورهای «کنیا»، «تانزانیا»، «اوگاندا» و «زنگبار» اعزام شدند و آنچه به صورت مشترک می توانست در روابط تجاری ۲ طرف دنبال شود بررسی شد که این امر دوباره پس از سال ها در حال پیگیری و احیا است.

 رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی فارس، به تبادلات بسیار خوبی که فارس با کنیا می تواند داشته باشد اشاره کرد و افزود: در گذشته فرصت‌های توسعه ۲ جانبه روابط تجاری و فرهنگی فارس و کشور «کنیا» بررسی شده و مطالعات کارشناسی و عملی در این زمینه انجام شده است.

وی با اشاره ظرفیت ها و پتانسیل های استان فارس اظهارداشت: افزود: این استان در زمینه کشاورزی، گردشگری و پزشکی دارای ظرفیت های بسیاری است که می توان با تکیه بر آنها روابط خود با دیگر کشورها را توسعه دهیم و همچنین وجود آثار تاریخی و فرهنگی همچون تخت جمشید، پاسارگاد، حافظیه، سعدیه و آثار تاریخی مربوط به دوران زندیه در فارس و شیراز، این استان را متمایز کرده است.

رازقی  با تاکید بر اینکه همواره در طول سالیان گذشته فارس ارتباط اقتصادی خوبی با کشورهای آفریقایی از جمله «کنیا» داشته است، گفت: توسعه و تقویت روابط تجاری و اقتصادی استان فارس و کشور «کنیا» می تواند نوید بخش فصل جدیدی در توسعه اقتصادی فارس باشد.

رئیس اتاق بازرگانی فارس اضافه کرد: فارس با تولید سالانه 14 میلیون تن محصولات کشاورزی نقش مهمی در تامین نیازهای کشور و صادرات این محصولات به دیگر کشورها دارد که حوزه کشاورزی یکی از حوزه های مورد نظر ما برای گسترش مبادلات تجاری و اقتصادی است.

وی ادامه داد: استان فارس بزررگترین وارد کنندگان موز برخوردار است که با توجه به فاصله کوتاه کنیا با ایران می توان با تبادل موز را با قیمت مناسب تری از کنیا وارد کنیم.

رازقی در ادامه یکی از اقدامات ارزشمند ایران را راه اندازی پارک و علم و فناوری در افریقا اشاره و عنوان کرد: دراین رابطه 200 شرکت از ایران به صورت دایمی فعالیت می کنند که این امر برای مبادلات تجاری بسیار سودمند است.

 

کد خبر 1210653

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha