تلاش برای راه اندازی کنسولگری «کنیا» در شیراز

ا.گاتیمو گفت: در حال تلاش هستیم که کنسولگری «کنیا» در شیراز راه اندازی کنیم که نشان دهنده اهمیت شیراز برای ما هست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «جاشوآ ا.گاتیمو»   امروز (دوشنبه ۷ شهریور) در دیدار با سفیر «کنیا» در ایران که در اتاق بازرگانی فارس برگزار شد، با بیان اینکه رابطه و همکاری شیرازی ها با مردم ما به سالیان قدیم بر می گردد و در طول سال های مختلف همیشه همکاری خوبی بین ۲ طرف وجود داشته است، گفت: تا امروز رابطه کشور ایران و «کنیا» بسیار خوب بوده است و خوشحالیم که امسال پنجاهمین سال همکاری روابط دیپلماتیک با ایران را جشن گرفتیم.

سفیر کشور «کنیا» در ایران، مبادلات در شیراز را برای «کنیا» مهم ذکر کرد و افزود: دلیل این اهمیت این است که در گذشته در شیراز کنسولگری داشتیم که در شیراز مستقر بود و متاسفانه این همکاری قطع شد و اکنون در حال تلاش هستیم که کنسولگری «کنیا» در شیراز راه اندازی کنیم که نشان دهنده اهمیت شیراز برای ما هست.

وی با ذکر فرصت ها و قابلیت های «کنیا» و شیراز گفت: در این رابطه تنها کشوری در قاره آفریقا مرکز نوآوری تکنولوژی ایران را دارد «کنیا» است که این مرکز به صورت نمایگشاه دائمی است تجار می تواند محصولات به صورت دایمی به نمایش بگذارند و بسیاری از تبادلات بازرگانی انجام می شود و فرصت بسیار خوبی برای ایران و «کنیا» بوده است.

وی ادامه داد: در حال حاضر 20 شرکت ایرانی به صورت فعال در این مرکز فعالیت می کنند که به دنبال این هستیم تعداد بیشتر شوند چرا که این برای رابطع تجاری بین ۲ کشور مفید است.

سفیر کشور «کنیا» در ایران با بیان اینکه سفیر ایران در «نایروبی» نقش مهمی در پیشرفت تبادلات تجاری داشته است، گفت: در این راستا سفیر ایران در حال تلاش است تا یک نمایشگاه دائمی در «نایروبی» راه اندازی شود برای ارائه محصولات ساختمانی که از ایران می اید به راحتی شرکت های ایرانی می توانند محصولات ارائه کنند و «کنیا» می تواند تبادلات انجام دهد، از لحاظ سرمایه گذاری در «کنیا» ما نیاز به سرمایه گذاری در ساخت کارخانه و ساخت خط تولید در کشور «کنیا» را داریم.

سفیر «کنیا» پیشنهادی مبنی بر سرمایه گذاری و خط تولید در خود «کنیا» ارائه داد و افزود: با توجه به اینکه «کنیا» دروازه بزرگ ورود به آفریقا شرقی است پیشنهاد می دهم در «کنیا» تولید انجام و همانجا بفروشید چون بازار بکری برای ارائه محصولات است که باعث می شود حتی هزینه کمتر شود به راحتی می شود سرمایه گذاری و محصولات بفروشید.

وی در خصوص کشاورزی و امنیت غذایی نیز گفت: کشور «کنیا» از لحاظ کشاورزی دارای زمین های بسار غنی و آب فراوان است که ایران با تکنولوژی که دارد به راحتی می تواند در این زمینه فعالیت کند.

ایزدی همچنین به ساخت خانه های ارزان قیمت توسط ایرانیان برای «کنیا» اشاره کرد و اظهار داشت: یکی از بازارهای بسیار خوب در این زمینه است که از سرمایه گذاری در این مورد بسیار استقبال می کنیم.

سفیر «کنیا» به ارائه محصولاتی چون موز نیز اشاره کرد و افزود: با توجه به فاصله نزدیک ایران با «کنیا» می توانیم محصولاتی همچون موز و میوه های استوایی را وارد کنیم.

وی همچنین به راه اندازی پرواز مستقیم از« نایروبی» به تهران اشاره کرد و گفت: با راه اندازی این پرواز طول پرواز به چهار ساعت کاهش پیدا می کند که به تقویت و توسعه تجارت ۲ کشور منجر می شود.

 

کد خبر 1210658

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha