۲ هزار میلیارد تومان اعتبار برای آبرسانی مناطق عشایر مصوب شد

میزبان گفت: برای تامین آب شرب عشایر در سطح کشور بیش از ۲ هزار میلیارد تومان اعتبار مصوب شده است.

به گزارش خبرنگار  خبرگزاری شبستان از بیرجند، «مهدی میزبان» امروز (۷ شهریور) در مراسم تودیع و معارفه مدیرکل عشایر خراسان جنوبی اظهار کرد: بر عکس زندگی شهری، در زندگی عشایری اقلیم و جغرافیا بسیار مهم است و عشایر خود را بر آن انطباق و سازگار می‌دهند.

 

معاون توسعه و امور زیربنایی سازمان امور عشایر ایران با بیان اینکه در کشوری مانند جمهوری اسلامی که سرزمین بزرگ و  پهناور و دارای 12 تا 13 اقلیم و چهار فصل است، جمعیت زیادی از زندگی عشایری کرد، لر، ترک، بلوچ، بختیاری و سایر داریم، افزود: خشکسالی‌ ها همواره بر زندگی عشایر، آسیب های جدی زده که اگر خدمات دولت در این دو دهه اخیر نبود، باید زندگی عشایری در برخی استان‌ها مانند خراسان جنوبی تعطیل می‌شد.

 

میزبان با اشاره به اینکه ارائه خدمات دولتی در کنار تامین انرژی، ارتقای تکنولوژی، حمل و نقل و ... سبب شد تا زندگی عشایری استمرار داشته باشد، گفت: عشایر یک جامعه تاریخی هستند که در طول تاریخ بسیار سازگار بوده اند، همچنین در طول چهار دهه اخیر در هیچ منطقه عشایری مشکل امنیتی مشاهده نشده است.

 

وی با بیان اینکه عشایر همواره از لحاظ پدافند غیرعامل در مرزها و مناطق حاشیه‌ای و صعب العبور نقش موثری دارند، افزود: با درک شرایط خراسان جنوبی، تا یک چهارم اعتبارات بند ب تبصره 52 برای توسعه پرواربندی در سه سال گذشته برای این استان در نظر گرفته شد.

 

معاون توسعه و امور زیربنایی سازمان امور عشایر ایران تصریح کرد: بیش از 10 طرح بزرگ مطالعه شده در حوزه عشایری در حال اجرا است و تا پایان سال بیش از 90 درصد این طرح‌ها اجرا خواهد شد.

 

میزبان با بیان اینکه در سطح ملی اقدامات خوبی به ویژه در دولت سیزدهم برای عشایر انجام شده است، گفت: برای تامین آب شرب عشایر در سطح کشور بیش از 2 هزار میلیارد تومان اعتبار مصوب داریم، همچنین 11 هزار پنل خورشیدی میان عشایر در حال توزیع است.

 

وی ادامه داد: برای تامین برق مورد نیاز عشایر، تفاهم‌نامه‌ای منعقد می‌شود که در قالب آن تا پایان دولت برخورداری عشایر از برق، شبکه، مزرعه‌ و پنل‌های خورشیدی به بالای 90 درصد برسد.

 

در این مراسم «محمد ابراهیم ابراهیمی» به عنوان مدیرکل جدید امور عشایر استان خراسان جنوبی منصوب و از زحمات «مهدی عصمتی‌پور» قدردانی  شد.

 

کد خبر 1210691

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha