پروژه ملی «استیل کورد» زنجان افتتاح شد

همزمان با هفته دولت و با حضور سرپرست وزارت کار، رفاه، تعاون و اموراجتماعی پروژه ملی «استیل کورد» در شرکت نخ تایر زنجان افتتاح شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از زنجان، در هفته دولت و با حضور سرپرست وزارت کار، رفاه، تعاون و امور اجتماعی پروژه ملی «استیل کورد» زنجان افتتاح شد.

 


در راستای تکمیل زنجیره تولید لاستیک در زیر مجموعه هلدینگ تاپیکو، پروژه ملی استیل کورددر شرکت سرمایه‌گذاری و توسعه صبا با سرمایه‌گذاری بالغ بر 9 میلیون یورو در فاز نخست با حضور  محمدهادی زاهدی‌وفا در زنجان افتتاح شد.

 


با افتتاح این پروژه زنجیره ساخت لاستیک در هلدینگ تاپیکو تکمیل و محصولات آن در  انواع های رادیال اعم از تایرهای PCR (تایر انواع سواری) تایرهای TBR ( تایر اتوبوسی کامیون و کشنده های بزرگ) و تایر OTR ( راهسازی و تایرهای خاص) استفاده می‌شود. این پروژه در مساحتی به میزان 13 هزار و 500 متر مربع در مدت 9 ماه عملیاتی به بهره‌برداری رسیده  و در فاز نخست آن 12 هزار تن در سال تولید خواهد داشت که باعث صرفه جویی 20 میلیون یوروییبرای کشور خواهد شد.

 


فاز دوم این پروژه ملی با سرمایه‌گذاری 21 میلیون دلاری و صرفه‌جویی سالانه 45 میلیون دلاری جزو اولویت‌های منشور توسعه هلدینگ تاپیکو تعریف و بزودی به اجرایی خواهد شد.

 


سرپرست وزارت  تعاون، کار و رفاه اجتماعی در حاشیه این مراسم در جمع خبرنگاران اظهار کرد: طی هفته افتتاح‌های دیگر هم در امور تعاون انجام خواهد شد.

 


 راهدی وفا به ارائه طرح گسترش تعاونی‌ها به شکل سراسری اشاره و تصریح کرد: اگر این طرح نهایی شود در حوزه تعاون شاهد رشد قابل قبولی خواهیم بود و گام موثری به سمت تولید 25 درصد ناخالص ملی برداشته خواهد شد.

 


وی به متنوع بودن حوزه فعالیت شرکت‌های تعاونی اشاره کرد و افزود: هر کدام از این تعاونی‌ها مشکلات خود را دارند به طور مثال مالکیت و طولانی شدن پروژه‌ها از جمله مشکلات شرکت‌های تعاونی مسکن است که برای حل مشکلات با مسؤولان مربوطه هماهنگی‌هایی انجام شده است تا اصلاح ساختاری هم روی داد.

 


زاهدی‌وفا با بیان اینکه اقدامی برای تعاونی‌های پیش‌بین شده در سیاست‌های کلی اصل 44 با نام تعاونی‌های عام یا نوع دوم انجام نشده است، ادامه داد: باید تلاش شود که این تعاونی‌ها هم توسعه یابد.

 


سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: تلاش می‌شود بعد از بررسی‌های انجام شده و تامین مالی صورت گرفته، حقوق بازنشستگان و مستمری‌بگیران سایر سطح طبق سقف شورای عالی کار اصلاح شود.

کد خبر 1210722

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha