کاهش ۲۰ درصدی ورودی به زندان قزوین

رجبی گفت: با اقدامات صورت گرفته طی ۲ ماه گذشته حدود ۲۰ درصد ورودی به زندان کاهش یافته و این بسیار حائز اهمیت است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از قزوین به نقل از روابط عمومی دادگستری قزوین، «حسین رجبی» در آیین افتتاح ساختمان جدید انجمن حمایت از زندانیان استان قزوین بیان کرد: فلسفه تشکیل انجمن حمایت، دستگیری از مددجویان و خانواده آنها است، تا کمتر در معرض جرائم و آسیب های اجتماعی قرار گیرند و بحمدالله انجمن حمایت از زندانیان استان قزوین جزو انجمن های فعال در کشور است و از این حیث جای تقدیر دارد.

 

دادستان عمومی و انقلاب قزوین ادامه داد: تاکنون 626 خانواده زندانیان تحت حمایت و پوشش انجمن قرار دارند و البته این میزان باید افزایش یابد و خانواده های بیشتری از حمایت های انجمن برخوردار شوند.

 

وی عنوان کرد: مراقبت های بعد از خروج بسیار دارای اهمیت است و نباید اجازه دهیم زندانیانی که با تلاش های فراوان در مسیر اصلاح قرار گرفته اند، به دلیل برخی مسائل معیشتی، اقتصادی و اجتماعی دچار لغزش شوند و اگر مراقبت بعد از خروج صورت نگیرد، قطع یقین چرخه اصلاح مجرم ناقص شده و اقدامات بی نتیجه می ماند.

 

رجبی تصریح کرد: اشتغال خانواده زندانیان به خصوص در شرایطی که محکوم در زندان به سر می برد در اولویت کاری قرار دارد و از آنجایی که قزوین جزء استان های صنعتی کشور است، باید از این ظرفیت به خوبی برای اشتغال مددجویان و خانواده آنها استفاده کرد.

 

وی اعلام داشت: با اقدامات صورت گرفته طی 2 ماه گذشته حدود 20 درصد ورودی به زندان کاهش یافته و این بسیار حائز اهمیت است و باید اقدامات با جدیت دنبال شود تا به هدف گذاری ها در این حوزه دست یابیم.

 

دادستان عمومی و انقلاب قزوین توضیح داد: امروزه حتی در کلانتری ها هم اصلاح ذات البین صورت می گیرد و پرونده به مراجع قضایی وارد نمی شود و در این خصوص طی مرداد ماه سال جاری 800 فقره پرونده کیفری در مراجع انتظامی منجر به سازش شده و در مجموع 14 درصد وقوع جرائم در استان کاهش یافته است، که این موضوع قابل تقدیر است.

 

وی خاطرنشان کرد: در حوزه حمایت از زندانیان و خانواده آنها اقدامات بسیار خوبی برنامه ریزی شده و در این خصوص به حمایت همه نیازمندیم و امیدواریم با بهره گیری از ظرفیت های درون استان، در جهت کاهش جرائم و آسیب های اجتماعی گام های موثری برداریم.

 

در ادامه رئیس کل دادگستری استان قزوین اظهار کرد: گاهی افراد به دلیل برخی اقدامات خودشان و یا شرایط اجتماعی به زندان گرفتار می شوند و به دلیل نظم اجتماعی مستحق مجازات هستند، اما در این میان خانواده آنها بدون وقوع جرم مجازات می شوند و در معرض آسیب های مختلف اجتماعی قرار می گیرند.

 

«علی شعبانی» افزود: نقش انجمن حمایت در پیشگیری و کاهش جرائم و آسیب های اجتماعی به خصوص برای خانواده زندانیان بسیار حائز اهمیت است و اگر همین حمایت ها نباشد، شاید خانواده زندانیان هم به دلیل برخی مسائل دچار انحراف شده و به زندان گرفتار شوند.

 

وی یادآور شد: از زمانی که فرد در زندان گرفتار می شود دستگاه قضایی همه تلاش خود را برای آزادی او در دستور کار قرار می دهد و در این بین حمایت از خانواده آنها هم به صورت ویژه مورد تأکید است و نباید از این موضوع مهم غافل شد.

 

کد خبر 1210778

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha