ایجاد ۲۵ هزار شغل دانش‌بنیان در کشور/ ایران در حوزه تولید مقالات علمی در منطقه بلامنازع است

زلفی گل از ایجاد ۲۵ هزار شغل دانش‌بنیان در کشور در طول یکسال اخیر خبر داد و گفت: ایران با تولید بیش از ۷۷ هزار مقاله و سند علمی در سال گذشته میلادی، از این حیث در منطقه بلامنازع بوده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، «محمد علی زلفی‌گل» شامگاه دوشنبه( ۷ شهریور) در گفت‌و‌گوی خبری ضمن تبریک هفته دولت و پاسداشت یاد شهیدان رجایی و باهنر اظهار داشت: خدمات دهی در استان گیلان برای دولت جنبه منطقه‌ای ندارد بلکه جنبه ملی داشته بنابراین وجود امکانات بهداشتی و درمانی را برای این استان گردشگر پذیر ضروری می‌دانیم.

 

وزیر علوم تحقیقات و فناوری با بیان اینکه گیلان به علت نزدیکی با همسایگان شمالی محل استقرار دیپلماسی فرهنگی، سیاسی و اجتماعی است عنوان کرد: ۱۵ طرح صنعتی گیلان با هزینه‌ای بالغ بر ۹۵۰ میلیارد تومان به بهره‌برداری رسید که در اثر آنها ۴۵۰ شغل به طور مستقیم در استان ایجاد شد.

 

زلفی‌‌‌ گل از افتتاح ۲۷ پروژه سلامت محور استان گیلان در ایام هفته دولت امسال سخن گفت و تصریح کرد: برای تکمیل و تجهیز این طرح‌ها که ۳۵۰ اشتغال مستقیم را در پی داشت نیز بیش از ۷۵۰ میلیارد تومان اعتبار صرف شده است و به واسطه آن فضای درمانگاهی، بهداشتی و بیمارستانی گیلان ۲۲ هزار متر مربع افزایش پیدا کرد.

 

وی با تاکید بر اینکه در پی بهره‌برداری از این پروژه‌ها ۱۳۹ تخت جدید به ظرفیت بیمارستانهای استان گیلان افزوده شده است اذعان کرد: با تکمیل زیرساخت‌های ریلی استان گیلان امکان صادرات و واردات مورد نیاز کشور تسهیل می‌شود و زمان این امر هم کاهش پیدا کرده و موجبات رونق منطقه را فراهم خواهد کرد.

 

وزیر علوم تحقیقات و فناوری نوع رویکرد استانداری گیلان نسبت به تولیدات دانش‌بنیان را ویژه و مطلوب خواند و ابراز داشت: تکمیل زیرساخت‌های ریلی گیلان نه تنها در حوزه اقتصادی بلکه در حوزه دیپلماسی فرهنگی، اجتماعی و حتی توریسم پزشکی هم می‌تواند موثر واقع می‌شود زیرا جمهوری اسلامی ایران امروزه در عرصه سلامت جزو کشورهای مرجع به شمار می‌رود.

 

زلفی‌‌‌ گل دیپلماسی علمی، فناوری و نوآوری را رویکرد دولت سیزدهم و وزارت علوم، تحقیقات و فناوری اعلام کرد و یادآور شد: در سال گذشته میلادی بیش از ۷۷ هزار مقاله و سند علمی توسط دانشمندان و دانش پژوهان کشورمان و دانشجویان تحصیلات تکمیلی ما منتشر شد و ایران از این حیث رتبه اپل بلامنازع را در منطقه در اختیار دارد.

 

وی با تاکید بر اینکه ۳۵ درصد از ۷۷ هزار سند علمی منتشر شده کشورمان با مشارکت بین‌المللی به نتیجه رسیده است افزود: استان گیلان به دلیل وجود دانشگاه مادر و جامع گیلان همواره جزو ۱۰ دانشگاه برتر کشور در زمینه تولید علم و فناوری بوده و در این دانشگاه دانشمندان یک درصد بین‌المللی حضور دارند. 

 

وزیر علوم تحقیقات و فناوری با اعلام این خبر که در طی یکسال گذشته ۱۸ مجله علمی کشورمان تحت نمای بین‌المللی قرار گرفت اضافه کرد:‌ مرجعیت علمی برای دولت سیزدهم و وزارت علوم و تحقیقات بسیار مهم بود و همین امر باعث شد این هدف مهم برای کشورمان محقق شود.

 

زلفی‌‌‌ گل با بیان اینکه مجوز تاسیس معاونت نوآوری و فناوری در وزارت علوم اخذ شده است اظهار داشت: با این اقدام در طی یکسال گذشته بیش از ۲۵ هزار شغل دانش‌بنیان در کشور ایجاد شد و این امر رشدی ۴۰ درصدی پیدا کرد.

 

وی از وجود نزدیک به هفت هزار شرکت دانش بنیان در کشور خبر داد و خاطرنشان کرد: تمام تلاش ما این است که از واحد‌های فناوری مستقر در پارک‌های علم و فناوری و مراکز رشد به نوعی حمایت کنیم که مسیر پیشرفت آنان به سمت تولیدات صادرات محور و دانش‌بنیان شدن هموارتر شود. 

 

کد خبر 1210842

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha