مشق ثارالله در نمایشگاه گرامیداشت هفته دولت

مدیر روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی خوزستان با اشاره به برپایی غرفه میراث فرهنگی استان در نمایشگاه هفته دولت در اهواز گفت: ورکشاپ مشق ثارالله با حضور یکی از مفاخر هنرسنتی خوشنویسی کشور برگزار می شود.

«سید محمد عبودزاده» امروز (سه‌شنبه ۸ شهریور) در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در اهواز، اشاره به حضور غرفه اداره‌کل میراث‌فرهنگی استان در این نمایشگاه اظهار کرد: در راستای توجه به هنر ارزشی و پاسداری از هنر سنتی و ثبت جهانی خوشنویسی مشق ثارالله با حضور استاد رضا زدوار هنرمند برجسته خوشنویسی کشور برگزار می شود.

 

مدیر روابط عمومی اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خوزستان با اشاره به اینکه این اداره‌کل با برپایی غرفه ۱۲۰ متری در نمایشگاه امسال هفته دولت حاضر شده است افز.د: نمایشگاه دستاوردهای هفته دولت فرصتی ارزنده برای انتقال و معرفی هنرهای سنتی ارزشمندی همچون خوشنویسی است که استان زرخیز خوزستان از جمله استان های پیشرو و صاحب سبک در رشته خوشنویسی است.

 

وی عنوان کرد: در آستانه اربعین حسینی و همزمان با گرامیداشت هفته دولت، غرفه اداره کل میراث فرهنگی خوزستان میزبان یکی از مفاخر هنر سنتی کشور است و از این هنرسنتی و ثبت جهانی پاسداری خواهد کرد.

 

عبودزاده اضافه کرد: علاقه‌مندان به هنر خوشنویسی می توانند ضمن حضور در ورکشاپ ثارالله، از نزدیک با استاد رضا زدوار رییس انجمن خوشنویسان خوزستان گفت و گو و با بخش هایی از مبانی هنرخوشنویسی آشنا شوند.

 

وی تصریح کرد: غرفه‌ اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خوزستان امروز سه‌شنبه با ورکشاپ ثاراالله از ساعت ۲۰:۳۰ تا ۲۳ پذیرای بازدیدکنندگان و مشتاقان هنر ارزشی و خوشنویسی سنتی است.

 

مدیر روابط عمومی میراث فرهنگی خوزستان در پایان یاد آور شد: ۲۵ آذر ۱۴۰۰ در شانزدهمین نشست کمیته جهانی حفاظت از میراث‌فرهنگی ناملموس که در مقر یونسکو در پاریس و به‌‌صورت برخط برگزار ‌شد، پرونده برنامه ملی پاسداری از هنر سنتی خوشنویسی ایران مورد بررسی قرار گرفت و به‌عنوان هفدهمین عنصر میراث‌فرهنگی ناملموس ایران در فهرست جهانی یونسکو ثبت شد.

 

کد خبر 1210920

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha