نخستین جشنواره ملی «نذر قلم» در خراسان شمالی برگزار می شود

مدیر‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان شمالی، از برگزاری اولین جشنواره ملی نذر قلم در خراسان شمالی خبر داد.

«محمد نجاتی» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در بجنورد، اظهارکرد: نخستین جشنواره ملی نذر قلم در قالب یادداشت علمی، یادداشت ژورنالی، عکس نوشته، خاطرات کوتاه و دلنوشته برگزار خواهد شد.

 

مدیر‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان شمالی افزود: فرهنگ "ایثار و شهادت"، "امدادهای الهی، معنویت و اخلاق در گفتمان انقلاب اسلامی و دفاع مقدس"، "سبک زندگی جهادی در هشت سال دفاع مقدس"، " سبک زندگی شهدا، جانبازان، فرماندهان نظامی، قهرمانان جنگ و ..."، "ایثار، جهاد، شهادت و مقاومت در اندیشه مقام معظم رهبری" و "محورهای بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی (امید، عدالت، معنویت، اخلاق و...)" از جمله محورهای کلی این جشنواره است.

 

نجاتی افزود: "نقش زنان در پیروزی و استمرار آرمان های انقلاب اسلامی و دفاع مقدس"، "مادران شهدا، همسران شهدا و سبک زندگی جهادی و تربیت فرزند"، "زنان و نهضت مقاومت، نهاد خانواده و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت"، " بانوان شهیده، مدافع و مجاهد انقلاب اسلامی و دفاع مقدس" و "خانواده های شهدا، وصایای شهدا، مسئولیت جامعه در قبال شهدا و خانواده های آن ها" نیز از محورهای ویژه جشنواره نذر قلم است.

 

وی اظهارکرد: مخاطبین این جشنواره دانش آموزان، دانشجویان، پژوهشگران، اساتید حوزه و دانشگاه، طلاب، فرهیختگان علمی، خانواده معظم شهدا و ایثارگران هستند.

 

مدیر‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان شمالی انتشار آثار برگزیده در سایت ها و خبرگزاری های معتبر، انتشار یادداشت های برگزیده در فصلنامه های معتبر علمی و کتاب مجموعه آثار جشنواره و اهداء جوایز مالی نفیس به 18 برگزیده جشنواره در هفته گرامیداشت مقام زن را از مزایای شرکت در فراخوان جشنواره اعلام کرد.

 

نجاتی افزود: مهلت ارسال آثار یکم آذرماه سال جاری و زمان برگزاری جشنواره نیز هفته گرامیداشت مقام زن است.

 

وی گفت: علاقه مندان می توانند جهت شرکت و کسب اطلاعات بیشتر به آدرس bonyaddefa.ir/zanan  مراجعه کنند.

کد خبر 1210967

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha