نگهداشت جمعیت در خراسان جنوبی نیازمند تزریق اعتبار ملی در حوزه آب و خاک است

عباس زاده گفت: مهمترین نکته را از نظر سیاسی و امنیتی در استان خراسان جنوبی، حفظ جمعیت در مرزهای شرقی است که نیازمند تزریق اعتبار ملی در بخش آب و خاک است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، «علیرضا عباس زاده»امروز (8 شهریور) در جلسه شورای مدیران و هفدهمین جلسه ستاد سامانه های نوین آبیاری استان که با حضور معاون آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی برگزار شد، اظهار کرد: در یک سال استقرار دولت سیزدهم در حوزه جهاد کشاورزی اقدامات الهام بخش بوده است.

 

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه بسیاری از موضوعات در استان خراسان جنوبی مانند کار در حوزه جهاد کشاورزی در شرایط اقلیمی خاص، خشکسالی ها و کم آبی که سالیان زیادی با آن دست و پنجه نرم می کنیم کار سختی است، افزود: آنچه که برای آبادانی تلاش می کنیم برای تامین مواد غذایی است اما بر حسب وظیفه انسانی، ما خلق شده ایم برای آبادانی زمین و مجبوریم برای بقای خود تلاش کنیم، چراکه بر اساس آیه های قرآنی، بهره مندی از زمین از ما خواسته شده و ما برای آن گمارده شده ایم.

 

عباس زاده با بیان اینکه 97 درصد آب استان برای مصرف بخش کشاورزی است، گفت: حفظ شرایط کشاورزی و تولید محصولات کشاورزی در خراسان جنوبی سخت است لذا توجه به سند سازگاری با کم آبی استان مهم است.

 

وی ادامه داد: در این سند توسعه برای سازگاری کم آبی 163 میلیون متر مکعب باید در طول چهار سال از برداشت آب کم کنیم که در این خصوص جلسه چالشی  داشتیم، البته به دلیل کم آبی و شرایط بی سابقه خشکسالی نمی توانیم برنامه را اجرا کنیم.

 

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی تصریح کرد: 25 تا 30 سال است خراسان جنوبی وارد خشکسالی شده است و همچنان داریم از ذخایر زیرزمینی استفاده بیشتری می کنیم و 120 میلیون متر مکعب آب زیر زمینی پایین رفته است.

 

عباس زاده گفت: منابع آبی استان بغرنج است و با توجه به شرایط بد کم آبی که استان خراسان جنوبی را درگیر کرده است، انتظار داریم به استان تزریق اعتبار ملی شود چراکه در حوزه آب  خاک استان باید بیشتر کار شود.

 

وی که مهمترین نکته را از نظر سیاسی و امنیتی در استان خراسان جنوبی، حفظ جمعیت در مرزهای شرقی عنوان کرد، ادامه داد: دلیلی که می توانیم مردم را راضی نگه داریم همین کشاورزی است.

 

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی تصریح کرد: کشاورزی پایه زندگی خراسان جنوبی است در حفظ جوانی جمعیت هم استان خراسان جنوبی از استعداد بالایی در این طرح ملی برخوردار است و هم اکنون نرخ رشد جمعیت ما بیشتر است و این فرهنگ در استان زمینه آن وجود دارد.

 

 

 

کد خبر 1210969

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha