بیشترین تماس‌ها با اورژانس اجتماعی مربوط به کودک آزاری بوده است

شاهرودی گفت: بیشترین تماس‌های انجام شده با اورژانس اجتماعی خراسان رضوی، مربوط به کودک‌آزاری بوده است که نیمی از آن مربوط به مشهد و بقیه به شهرستان‌های مختلف استان اختصاص داشته است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد، «شهره شاهرودی» امروز سه شنبه (8 شهریور) در تور خبری اصحاب رسانه ویژه بازدید از مرکز اوزژانس اجتماعی استان بیان کرد: در سال ۸۷ اورژانس احتماعی فعالیت خود را آغاز کرد و استان ما یکی از استان های پیشگام در حوزه های طرح های پیشگیری از آسیب های اجتماعی بوده است و در حال حاضر به ۷ آسیب اولویت دار اجتماعی پاسخ می دهد.

معاون اجتماعی بهزیستی خراسان رضوی با بیان اینکه اورژانس اجتماعی در چهار بخش به گروههای مختلف جامعه ارائه خدمات می دهد؛ گفت: این خط به صورت ۲۴ ساعته خدمات کاملا رایگان ارائه می دهند و فقط دریافت کننده پیام ها و اعلام نیازهای مردم نیست، در موارد ضروری با تیم های سیار به محل مد نظر مراجعه می کنند البته باز هم برای پیگیری و ادامه فرایند به مشاورین ما ارجاع داده می شوند.

وی اظهار داشت: اورژانس اجتماعی در ۲۰ شهرستان استان فعالیت دارد و در ۳ شهرستان به صورت غیر رسمی فعالیت خود را به صورت غیر رسمی آغاز کرده است.

شاهرودی بیان کرد: یکی از فعالیت های اورژانس اجتماعی ارائه طرح و فعالیت ها در مناطق پرخطر برای آگاه سازی است تا بتواند موارد  را شناسایی و مرتبط با سیستم های حمایتی مداخله در بحران و یا ۱۲۳ و ... ارجاع دهد.

وی بیان کرد: در سال گذشته، اورژانس اجتماعی در خراسان رضوی، بیش از ۲۰ هزار و ۳۵۴ تماس داشته است که ۵۴ درصد این تماس‌ها متعلق به شهرستان مشهد بوده است. امسال و تا پایان مرداد ماه نیز، ۹ هزار ۷۰۹ تماس با این مرکز برقرار شده است که ۳۰ درصد آن مربوط به مشهد است.

معاون اجتماعی بهزیستی خراسان رضوی ادامه داد: بیشترین تماس‌های انجام شده با اورژانس اجتماعی خراسان رضوی، مربوط به کودک‌آزاری بوده است که نیمی از آن مربوط به مشهد و بقیه به شهرستان‌های مختلف استان اختصاص داشته است.

وی تصریح کرد: بعد از کودک آزاری، بیشترین تماس با مراکز ما مربوط به موضوع خودکشی بوده است؛ به طوری که فقط در نیمه نخست سال جاری ۱۱۶۹ تماس در سراسر استان و ۵۶۹ تماس در مشهد با مراکز اورژانس اجتماعی برقرار شده است که در موضوع خودکشی درخواست کمک داشته اند.

شاهرودی ادامه داد: همسرآزاری، مشکلات مربوط به زنان آسیب دیده اجتماعی، اختلافات حاد خانوادگی، سالمندآزاری و معلول آزاری نیز در رده‌های بعدی تماس‌های مهم اورژانس اجتماعی قرار دارند.

وی در ارتباط با فعالیت تیم‌های مداخله در بحران اورژانس اجتماعی متذکر شد: هدف ابتدایی اعزام تیم‌های مداخله در بحران، کاهش تنش و مدیریت مشکل پیش آمده است و کارشناسان موظفند براساس پروتکل ابلاغی سازمان بهزیستی کشور عمل کنند.

انتهای پیام/

 

کد خبر 1211136

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha