راحت طلبی فکری جامعه از چالش های اساسی در جریان جهاد تبیین است

حجت الاسلام آقایی با اشاره به اهمیت جایگاه مساجد در رشد و رونق جامعه اسلامی گفت: راحت طلبی فکری جامعه یکی از چالش های اساسی در جریان جهاد تبیین است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شمال استان اصفهان، « حجت الاسلام آقایی» با حضور در هشتمین گردهمایی ائمه جمعه منطقه شمال استان اصفهان( ائمه جمعه شهرستان های کاشان، آران و بیدگل، نطنز و توابع) در آستان مقدس حضرت سلطانعلی بن امام محمد باقر(ع) که چهارشنبه ( ۹ شهریور) در مشهد اردهال برگزار شد گفت: مساجد باعث گسترش عظیم شبکه سازی بین افراد جامعه می شوند.

 

مشاور رئیس و معاون گزینش شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور با توجه مسائل اخیری که در غرب آسیا و اروپا در حال رخ دادن است گفت: جنگ اوکراین و روسیه سبب تحولات گسترده ی فرامنطقه‌ای شده است، که پیش بینی می شود در آینده ای نه چندان دور ملموس باشد و در شرق و غرب دنیا تاثیر بگذارد.



تحلیلگر مسائل منطقه آسیا و اروپا در ادامه با اشاره به تحولات عراق گفت: رخدادهای اخیر در عراق در صورتی به نفع عراق تمام خواهد شد که افراد حزب معترض رفتاری عاقلانه داشته باشند و از ایجاد تنش دست بردارند.



عضو هیئت امنای بنیاد هدایت هم در این نشست بیان کرد: حلقه امام معصوم، ولی فقیه و ائمه جمعه و جماعات یک مجموعه به هم پیوسته و متصل است که در جامعه اثر گذار بوده و نقش بی بدیل و بسزایی دارند.



حجت الاسلام محمدرضا برادران تأکید کرد: رمز بقاء و گسترش جریان امامت، توجه به شبکه سازی مسلمین لازم است. مسجد باعث گسترش عظیم شبکه سازی بین افراد جامعه می شود.

 

کارشناس مذهبی صدا و سیما در پایان خاطر نشان کرد: یکی از چالش های ما در جهاد تبیین راحت طلبی فکری جامعه است. برخی از مردم، توجهی به تفکر و اندیشه کردن به مسئله مهم جهاد تبیین را ندارند و مانند دیگر پیام ها به راحتی از کنار آن عبور می کنند.

کد خبر 1211177

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha