برگزاری بیست و دومین دوره مسابقات قرآن ارتش در مشهد مقدس

بیست و دومین دوره مسابقات خانواده های كاركنان ارتش و خواهران شاغل از پنجم شهریور ماه شنبه توسط سازمان عقیدتی سیاسی به میزبانی اداره عقیدتی سیاسی نیروی پدافند هوایی و منطقه پدافند هوایی شمال شرق كشور در مشهد مقدس در حال برگزاری است.

به گزارش خبرگزاری شبستان؛ سرهنگ «مهدی میدانی» رئیس اداره قرآن، عترت و نماز سازمان عقیدتی سیاسی ارتش با اشاره به برگزاری بیست و دومین دوره مسابقات خانواده های كاركنان ارتش و خواهران شاغل در ارتش و برگزاری آن در مشهد مقدس گفت: بیست و دومین دوره مسابقات خانواده های كاركنان ارتش و خواهران شاغل از پنجم شهریور ماه شنبه توسط سازمان عقیدتی سیاسی به میزبانی اداره عقیدتی سیاسی نیروی پدافند هوایی و منطقه پدافند هوایی شمال شرق كشور در مشهد مقدس در حال برگزاری است.

 

 وی در خصوص برگزاری مسابقات قران ارتش در فضای مجازی در دوران كرونا افزود: این مسابقات به این دلیل در این شهر برگزار می شود كه حافظان و خانواده های آنها با توجه به موضوع كرونا و خروج از این بیماری، این مسابقات به شكل حضوری برگزار می شود.

 

وی افزود: ما تلاش كردیم در كنار برگزاری این مسابقات فضای معنوی را در مشهد مقدس فراهم كنیم و شركت كنندگان از پایگاه فرهنگی جهان اسلام لذت ببرند و زیارت حضرت علی بن موسی الرضا (ع) را نیز به عنوان خاطره فراموش نشدنی از این دوره از مسابقات به یاد داشته باشند و توان و روحیه معنوی خود را افزایش دهند. سرهنگ میدانی تصریح كرد: تعداد شركت كنندگان در این مسابقات با توجه به حضور خانواده ها و خواهران شاغل در ارتش تعداد قابل ملاحظه ای از منتخبین پنج نیرو؛ نیروی زمینی، نیروی پدافند، نیروی هوایی، نیروی دریایی و ستاد آجا مجموعه منتخبین در چهار بخش همسران، فرزندان دختر و پسر و خواهران شاغل ۷۴۹ نفر در این مسابقات شركت كردند و این اولین سالی است كه به گفته داوران همه شركت كنندگان در این مسابقات حضور یافتند و غیبتی از طرف شركت كنندگان نداریم.

 

میدانی اظهار كرد: تعداد شركت كنندگان به تفكیك فرزندان پسر ۲۳۳ نفر، فرزندان دختر ۲۳۰ نفر، همسران ۱۸۰ نفر، خواهران شاغل ۱۰۶ نفر كه مجموعا ۷۴۹ نفر در این دوره از مسابقات حضور یافتند.

 

رئیس اداره قرآن، عترت و نماز سازمان عقیدتی سیاسی ارتش ادامه داد: این دوره از مسابقات در رشته های حفظ یك جزء، سه جزء، پنج جزء، ۱۰ جزء، ۱۵، ۲۰ و كل قرآن كریم است و همچنین رشته های قرائت تحقیق، ترتیل و رشته مفاهیم از تفسیر جزء ۲۲ از تفسیر آیت الله مكارم شیرازی در دو مقطع دیپلم و از دیپلم به بالا برگزار شد البته برای فرزندان پسر رشته اذان نیز برگزار می شود. منتخبین در چهار گروه داوری با حضور ۲۱ داور انتخاب می شوند.

 

وی اظهار كرد: در تعامل با مركز امور قرآنی اوقاف لیست داوران از آنها اخذ شد و از ظرفیت داوران مشهد مطلع شدیم و از داوران استان خراسان رضوی در این دوره از مسابقات استفاده كردیم.

 

 وی تصریح كرد: به منظور استفاده از تمامی داوران در كشور در جهت عدالت و تكریم شخصیت داوران در استان ها از داوران بومی استان بهره بردیم.


وی گفت: حفظ یك جزء در تمام سطوح سنی برگزار شد تا انگیزه ای برای حافظان قرآن باشد. در حاشیه مسابقات با برنامه ریزی انجام شده هر حافظ و قاری می داند كه در چه ساعتی در محل مسابقات حضور یابد و در بقیه روزها به كارگاه های آموزشی پیش بینی شده زیارت حرم مطهر، بازدید از مراكز فرهنگی و دیدنی مشهد مقدس و شركت در مراسم آیینی و سایر برنامه ها استفاده می كنند.

 

 سرهنگ میدانی با اشاره به حضور شركت كنندگان شش تا هفت سال خاطرنشان كرد: این شركت كنندگان به همراه والدین در این مسابقات حضور یافتند. در این دوره از مسابقات شاهد حضور حافظان بالای ۵۰ سال نیز بودیم و این موضوع نشان می دهد كه همه گروه ها از تمام سنین در ارتش به قرآن توجه دارند و این نكته بسیار مهمی است كه در این دوره از مسابقات به چشم می خورد. وی اظهار كرد: در پایان مسابقات ۲۵۰ نفر از شركت كنندگان فردا در تالار قدس حرم مطهر حضرت علی بن موسی الرضا (ع) در مراسم اختتامیه كه با حضور مسئولان لشكری و كشوری برگزار می شود، مورد تجلیل قرار می گیرند. سخنران این مراسم ریاست محترم سازمان عقیدتی سیاسی حجت الاسلام محمدحسنی است.

 

وی گفت: این منتخبین به مسابقات نیروهای مسلح در سال آینده راه می یابند تا بتوانند از این سه سالی كه در مسابقات خانواده ها برگزار شد و هر سه سال ارتش جمهوری اسلامی ایران به كسب مقام اول نایل شد از امتیاز و رده و موقعیت خود دفاع كنند تا بتوانیم برای چهارم سال در مسابقات نیروهای مسلح برگ زرین دیگری را از افتخارات ارتش به ثبت برسانیم.

 

 وی یادآور شد: از ریاست عقیدتی سیاسی ارتش، فرمانده ارتش جمهوری اسلامی ایران، پدافند هوایی و فرماندهی محترم این نیرو كه میزبان این دوره ازمسابقات بودند و همچنین اداره عقیدتی سیاسی و فرماندهی منطقه شمال شرق و فرماندهی پدافند هوایی این نیرو و تمام دست اندركاران در برگزاری این مسابقات تشكر می كنم.

کد خبر 1211258

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha