فرهنگ استکباری پایه تفکر حکمرانی در غرب است

سردار شمخانی گفت: پایه تفکر حکمرانی در غرب بر اساس خصلت و فرهنگ استکباری شکل گرفته است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از قزوین، سردار «سهراب علی شمخانی» در همایش بررسی ابعاد حقوقی جنایات دولت تروریست ایالات متحده آمریکا بر علیه مردم ایران که امروز (چهارشنبه ۹ شهریور) در سالن اجتماعات دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) قزوین برگزار شد، بیان کرد: یکی از افتخارات ما ایرانیان این است با فلسفه شهادت، از طریق قیام امام حسین (ع) آشنا شدیم و شهید و شهادت از سنت های الهی است و با فرهنگ شهادت و شهادت طلبی و مبارزه با ظلم را در مکتب امام حسین آموخته ایم.

 

معاون حقوقی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ادامه داد: ما شهدای بزرگی در این استان داریم ۳ هزار شهید که ستاره های درخشانی هستند و شهید رجایی و مرحوم ابوترابی و شهید بابایی از جمله این شهدا هستند که نور بودند و به نور پیوستند.

 

وی با اشاره به حقوق بشر آمریکایی عنوان کرد: خصلت آمریکایی ها بر اساس فرهنگ استکباری خودشان است و استکبار یعنی همه چیز را برای خودش می خواهد و خود برتر بینی دارد.

 

سردار شمخانی تصریح کرد: خداوند در خصوص شیطان می فرماید تکبر ورزید و خود را برتر از دیگران دید و خصلت آمریکایی ها و خیلی از کشورهای غربی خصلت استکباری است و دیگران را پست دیده و خود را کدخدای جهان دیده و همه چیز را برای خود می خواهند و همین خصلت در فرهنگ سیاسی آنها نهادینه شده و پایه تفکر حکمرانی در غرب بر این اساس شکل گرفته است.

 

وی اعلام کرد: برخی یکی از مصادیق انسان کامل را تفکر خودبرتربینی و قدرت می دانند، غربی ها مبنای تفکر و حکمرانی شان بر این اساس بوده و با خوی استکباری است و کسی که قدرت بیشتر دارد کامل و برتر است و سیادت دارد.

 

معاون حقوقی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی افزود: در ۵۰۰ سال اخیر بسیاری از کشورهای غربی جنایت های بزرگ انجام دادند و کشورهای بسیاری را غارت کرده اموال و فرهنگ آنها را متلاشی کرده و انسان های بسیاری را قربانی کرده اند و این جنایت ها را با این فرهنگ و نگاه توجیح کردند.

 

وی گفت: اینکه جهان امروز دهکده است و آمریکا کدخدای جهان است، این تجلی فرهنگ غرب و آمریکاست و بر این اساس به بشر نگاه می کنند که همه برده آنها هستند، آمریکایی ها تفکرشان و پایه تفکرشان که حقوق بشر را رعایت نکرده و جنایات را مرتکب می شوند بر این امر قرار دارد.

 

سردار شمخانی اظهار کرد: تروریسم و حقوق بشر ۲ ابزاری است در کنار بسیاری از ابزارهای غیرانسانی و غیرقانونی برای تسلط بر جوامع بشری و دولتی که دولت آمریکا، فرانسه و انگلیس و غیره از این ابزار استفاده کردند.

 

وی عنوان کرد: کشورهای مختلف نظیر چین، کره، ژاپن و کشورهای آمریکای لاتین چندین بار مورد تجاوز نیروهای آمریکایی قرار گرفتند و امروز هم آنها با جنگ نیابتی کار می کنند زیرا جنگ برای آنها هزینه بر شده است.

 

معاون حقوقی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی خاطر نشان کرد: تروریسم دولتی آمریکا به عنوان ابزار است و از همان ابتدا شروع به ترور مخالفان، گروه های آزادی بخش و دولت هایی که مسیر استقلال را رفتند کردند و سران و حاکمان آمریکا و خیلی از کشورهای غربی از ابزار حقوق بشر و ابزار تروریسم استفاده می کنند.

 

وی بیان کرد: آمریکایی ها با این همه جنایاتی که کردند در پشت صحنه با هدایت و پرداخت هزینه های وکلا شروع کردند بر علیه کشور ما آرایی در دادگاه و محاکم حقوقی آمریکا مطرح کرده و رأی صادر کردند که این موارد بسیاری مضحک است.

 

سردار شمخانی افزود: یکی از دادخواست ها مربوط به خانمی است که مدعی است همسرش در ۱۱ سپتامبر کشته شده است و ۲ نفر آمده و گفته اند ما می دانیم سپاه پاسداران اعضای القاعده را آموزش دادند و آنها ما را به پرداخت خسارات محکوم کردند.

 

وی یادآور شد: این در حالی است که در قضییه ۱۱ سپتامبر تروریست ها ۱۹ نفر اهل عربستان و از القاعده بودند و خود آنها این اسناد منتشر کردند و مبانی فکری اینها تکفیری عربستانی بوده و در پادگان آموزشی آنها دوره خلبانی دیدند و حال ما را محکوم کردند.

 

کد خبر 1211341

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha